PlayStation 3

.ram

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PSN-Name: dethforce
Original von Shagy
Original von Solid Snake
GTA: San Andreas ist auch nicht in Japan erschienen, warum sollte dan NextGen-GTA in Japan erscheinen.
Bis auf San Andreas is aba jeder andere GTA Teil in Japan erschienen und SA wird sicherlich auch noch erscheinen. Teil III und Vice City sogar über Capcom. Na ja...is ja im Endeffekt auch egal...
das problem ist die aufgeflammte gewaltdiskussion (die wir ja schon jahre zuvor hatten). deswegen siehts auch düster mit san andreas in japan aus.
 
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=7086

Angeblich hat Howard Stringer (sony-chef) Informationen über das Preis und das Release der PS3 in einem Magazin preisgegeben.

Die Konsole soll etwa 300-400€ kosten. Laut Stringer wird der ersre HD-DVD fähige Player 1000€ kosten.
So kann man damit den günstigeren Blue-Ray Format pushen. Stringer wäre auch bereit dafür die ersten 6-12 Monate Verluste einzufahren.

Der Reporter selber geht davon aus, dass die PS3 in März 2006 in Japan und Winter in US auf den Markt kommt.

Genaueres kann man in den Artikel lesen.

Falls die Infos alt sind, dann sorry.
 
Original von KingKolja
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=7086

Angeblich hat Howard Stringer (sony-chef) Informationen über das Preis und das Release der PS3 in einem Magazin preisgegeben.

Die Konsole soll etwa 300-400€ kosten. Laut Stringer wird der ersre HD-DVD fähige Player 1000€ kosten.
So kann man damit den günstigeren Blue-Ray Format pushen. Stringer wäre auch bereit dafür die ersten 6-12 Monate Verluste einzufahren.

Der Reporter selber geht davon aus, dass die PS3 in März 2006 in Japan und Winter in US auf den Markt kommt.

Genaueres kann man in den Artikel lesen.

Falls die Infos alt sind, dann sorry.
Guten morgen ;)
Guck mal 3 Seiten vorher.
 
Naughty Dog an der Multi-Threading-Front
News vom 17-11-05
Uhrzeit: 23:37
In einem Interview mit G4TV äußert sich Gabe Newell von Valve abermals negativ über das so genannten Multi-Threading in der kommenden Konsolengeneration, wo es grob darum geht, die Rechenarbeit auf mehrere Kerne aufzuteilen. So weit also Schnee von gestern. Interessant war aber seine Aussage hinsichtlich Naughty Dog, die laut Newell am weitesten in diese Materie vorgedrungen sind, zumindest im Vergleich zu anderen Entwicklern, mit denen er gesprochen hat.

Wie fit Naughty Dog tatsächlich im Umgang mit der PlayStation 3 ist, bleibt vorerst noch abzuwarten. Bedenkt man aber, wie das Team seinerzeit mit Jak and Daxter als einer der ersten alle (Hardware-)Register gezogen hat, kann man mit Fug und Recht behaupten, dass die Entwickler zu den wenigen gehören, die auf der PS2 wissen, wo der Bartl die Bits herholt.

So dürfen wir also gespannt sein, was uns von Naughty Dog auf der PS3 ins Haus stehen wird.

Von: Gaming Universe
Quelle: GA-Forum
Na ja ne News für OnPsx. Hey, wenn das ne NEws wird, dann will ich dass mein Name genannt wird.. hehe ;) kleiner Scherz
 

.ram

Editor in Chief
Team-Mitglied
PSN-Name: dethforce
hab ich auch schon gestern im ga gesehen. da das ding aber recht belanglos ist und aus dem us fernsehen stammt, hab ich drauf verzichtet, dass zu posten.

bevor nicht die ICE engine von naughty dog, dass licht der öffentlichkeit erblickt hat, kann man nicht sagen, ob die jungs und mädels es wirklich drauf haben, so zu programmieren. zudem ist ja newell nicht gerade ein verfechter dieses Multi-Threading programmings.
 
Original von .ram
hab ich auch schon gestern im ga gesehen. da das ding aber recht belanglos ist und aus dem us fernsehen stammt, hab ich drauf verzichtet, dass zu posten.

bevor nicht die ICE engine von naughty dog, dass licht der öffentlichkeit erblickt hat, kann man nicht sagen, ob die jungs und mädels es wirklich drauf haben, so zu programmieren. zudem ist ja newell nicht gerade ein verfechter dieses Multi-Threading programmings.
Was hat denn die ICE engine zu bieten? :D
 
Sony Completes First Full-Length Blu-ray Disc

Sony Pictures Home Entertainment (SPHE) president Benjamin S. Feingold today announced that authoring has been completed on the first Blu-ray Disc (BD) to contain a full-length, high-definition feature film. Charlie’s Angels: Full Throttle was compressed and authored in MPEG 2 full high-definition (1920 x 1080) by Sony Pictures’ Digital Authoring Center (DAC) and is now being shipped to BD hardware companies for player testing.

Utilizing Blu-ray’s unprecedented storage capacity, the Charlie’s Angels: Full Throttle disc features dynamic menus with full resolution graphics and animation, superior audio and unparalleled picture quality. “We are confident this achievement will help everyone understand that Blu-ray is real and poised to enter the marketplace,” said Mr. Feingold. “Blu-ray will bring the highest quality HD experience possible to the home.”

“We are extremely proud to deliver on the promise of Blu-ray. This is an important step for our industry in order to begin mass production of high-definition movies in the Blu-ray format in the near future,” said Don Eklund, Senior Vice President, Advanced Technologies, Sony Pictures Home Entertainment.
Sony, IBM, and Philips Create a Linux Alliance
With the creation of the 'Open Invention Network,' the founders hope to speed the adoption of Linux and more readily threaten Microsoft's iron grip on the OS space.



Today brought with it the announcement of a new corporate entity founded by IBM, Philips, and Sony to protect and speed the adoption of Linux through the buy-up and royalty-free licensing of a number of software patents. Dubbed OIN, for Open Invention Network, the entity already enjoys the cooperation and membership of premier Linux distributors Novell and Red Hat.

The ultimate goal of the OIN initiative is to locate and purchase any number of software patents that may be seen as a potential source for a lawsuit down the line against any profitable distributors and users of the Linux operatng system. As an example, SCO has been engaged for several years in a lawsuit claiming just such infringement on the part of IBM, and this very lawsuit could probably be seen as one of the key catalysts for forming such an initiative as the Open Invention Network.

Microsoft presently uses this very line of reasoning attempting to dissuade corporate customers from going to the open-source movement, pushing the notion that such operating systems such as Linux might open up their users to potential legal troubles.

In a sense, by 'securing' Linux legally as a viable and risk-free OS for customers to use, the thinking is that adoption will be greatly facilitated throughout the corporate space. Retired IBM VP of IP Jerry Rosenthal has assumed the CEO role at the Open Invention Network and has claimed that the well-funded group already has all that it needs in order to go forth and accomplish it's mission.

Sony's role in the alliance certainly stands out, implying a strategic push at the company to spread the adoption of Linux, and perhaps in tandem, adoption of it's new Cell architecture.
Pwned :twisted:
 
Heavenly Sword PWNAGE:

These are actual quotes from Dean Calver, a developer of Ninja Theory's next-generation title, Heavenly Sword.

News wrote:

Talking about the E3 trailer:

"The trailer was made by selecting a bunch of in-game moves/cool things, then those frames making up those bits were output at 1080p from the engine. These are then all stuck together in a editing and post-processing package to look like a movie trailer.
But fundamentally the 'render' itself was in-game, so you can see the shadow issues in certain frame where the in-game shadow map resolution optimizer doesn't do its job.


Talking about the FPS of Heavenly Sword at resolutions of 1080p:
Talking about the FPS of Heavenly Sword at resolutions of 1080p:"If you split the demo into 2 sections (interior and exterior), the interior runs real-time quite happily at 1080p. The exterior struggles a bit but more because we just kept adding more and more till it looked right without going through various optimization passes then anything else (i.e. the flags are really expensive at the moment due to a quick implementation)."

Asked about XBOX 360 development:
"Wrong next-generation console for me…" :lol:

Asked if soldiers from E3 trailer each had their own AI and animations:

"Yep, they are simplified entities but still have basic AI (they can avoid things, stay in formation etc., they try and jump out of the way of the bazooka if you look carefully...) and use the normal animation system, they are even the same models, the LOD system handles it transparently. They also turn into Havok rag dolls for a decent death.

Currently they are all on a single processor core, so the frame rate drops pretty sharply at high number of entities... but this should go away once we have had a chance to work the machine properly…"

Asked if soldiers from E3 trailer each had their own AI and animations:

"Yep, they are simplified entities but still have basic AI (they can avoid things, stay in formation etc., they try and jump out of the way of the bazooka if you look carefully...) and use the normal animation system, they are even the same models, the LOD system handles it transparently. They also turn into Havok rag dolls for a decent death.

Currently they are all on a single processor core, so the frame rate drops pretty sharply at high number of entities... but this should go away once we have had a chance to work the machine properly…"

Asked if the final product will look like the E3 trailer:
"Yep"


Asked about the odd hair color of the main character:

"All down to our Special Effects

(In case that pun is to obscure, Special Effects is brand of 'punk' hair dyes)"

Asked if the E3 trailer was running on one core:
"We haven't yet made the jump to a multi-thread game architecture yet. Almost everything sits on a single thread…"


Asked about advantages when game is split onto the SPEs:

"Graphics and frame rate are the low hanging fruit. Just threading up the animation system and procedural graphics (hair, cloth, flags etc.) will gives us a large amount of CPU time back for the game. The army need this the most.

Longer term, Physics and AI services are obvious candidates.

As for what improves?, that's a good question. The priority is to move the heavy weight stuff off the main game thread, hopefully doing this will provide lots more time for the game code. That should improve the gameplay in lots of ways.

Whether we will achieve all this and keep the code easy to develop with is the big question. Lots of designers and coders (especially the more junior members of the team) aren't used to dealing with threads, DMA and C like code. Keeping a balance between the high level and the harder stuff is the biggest challenge. I don't want a level designer having to worry about threads but at the same time don't want him/her coding in such a way that its totally serialized…"

Being asked about the hair being clumpy:

"Its part of the concept art, long dreadlock thing.

It will get smoother in time (less visible segments) and material shader still need work IMO."
Das nenne ich PS3 PWNAGE!!!!!! :D
 
Ey ich habe auch mal einen kurzen Test mit einem PS-Controller in einem MM gemacht. Das spielte sich grottigst und war einfach nur zum kotzen! Und als ich dann mal eine PS für eine Woche ausgeliehen hatte, und Driver, Resident Evil und Theme Hospital drauf gespielt habe, habe ich keinen Unterschied zu meinem N64-Controller gespürt. Konnte mit beiden sehr gut steuern. Und als ich die PS2 über Nacht bei mir hatte, und Hack gespielt habe, hatte ich nach fünf Minuten keine Probleme mehr [und musste nicht wie Nicht-Spieler immer wieder auf den Controller schauen]. Das es für manche Probleme mit der Größe der Controller gibt [GameCube oder Xbox], ist nur natürlich, aber ansonsten ist alles nur eine Frage der Gewöhnung...

Einen Controller kann man nicht anhand eines Tests von fünf Minuten einschätzen, dazu braucht es schon etwas mehr.
 
Einen Controller kann man nicht anhand eines Tests von fünf Minuten einschätzen, dazu braucht es schon etwas mehr.
Ja das stimmt, da muss ich AMW recht geben. Eigentlich eine gewöhnungssache, obwohl der erste XBOX Controller da eine Ausnahme ist, an den gewöhnt man sich nie.

Der 360 Pad liegt relativ gut in der Hand, wie ich schonmal sagte, nur halt nicht ganz so gut wie der Dual Shock. Das was mich wirklich an der 360 gestört hat, war die Größe. Das Ding ist irgendwie absolut riesig und erzeugte eine recht hohe Geräuschkulisse...
 
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