Xbox Series X und Series S - Project Scarlett

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PSN-Name: Tyrus
Spielt gerade: Final Fantasy XVI
Die Ladezeiten sind toll, aber mir sind schon einzelne "Stocker" aufgefallen. Also keine fps-Einbrüche, aber zB bei Zwischensequenzen als ob kurz was nachgeladen wird. Gerade auf SSD "komisch". Auch scheint mir die Auflösung an einigen Stellen nicht 4k.
Das Stocken kann auch einfach an der Programmierung liegen. Da kann die SSD dann auch nichts machen. Hat man ja bei DF auch beim Crysis Remaster geseehen.
 

Heroic

walks on the brightside
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PSN-Name: The-Heroic
Uhuh Titanfall 1? Läuft das noch online. Hab nach dem ich Teil 2 auf der PS4 gekauft habe, schon nicht mehr mit vielen aktiven Usern gerechnet. Das war ähnlich geil wie teil 2.

Achja Frage an die Series X Runde. Wie läuft das mit Smart Delivery?. Ich hab einige Spiele auf meiner 1080p Xbox One auf HDD gespeichert und die USB-Hdd einfach auf der XSX angestöpselt. Musste aber bei Halo 5 & MCC keine Updates (4k waren doch Updates oder? ) saugen. Zur Sicherheit habe ich FH4 nochmal geladen.

Die Ladezeiten sind toll, aber mir sind schon einzelne "Stocker" aufgefallen. Also keine fps-Einbrüche, aber zB bei Zwischensequenzen als ob kurz was nachgeladen wird. Gerade auf SSD "komisch". Auch scheint mir die Auflösung an einigen Stellen nicht 4k.
Sind nicht viele, aber man bekommt noch Spiele zusammen, im MP hat mirs 1er irgendwie mehr zugesagt.
 

crack-king

Administrator
Team-Mitglied
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  • More new consoles sold than any prior generation, with Xbox Series S adding the highest percentage of new players for any Xbox console at launch
  • More games played, 3,594 in total, spanning four generations, setting a record for the most games ever played during an Xbox console launch
  • Next gen means more ways to discover and play, 70 percent of Series X|S consoles are attached to new and existing Xbox Game Pass members
Aber scheinbar ist man nicht so überzeugt das man konkrete Zahlen veröffentlicht.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
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Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Warum es die S jetzt gibt: Die Fertigungskosten werden nicht mehr so stark sinken wie früher. Daher eine Konsole die insgesamt und von Anfang an günstiger ist.
"Series S has been very impactful for us. As we design our new consoles for the new generation, we're very much looking forward through the generation to be thinking ahead - like, how does this work? - and that's why we got to two consoles at the same time," Goossen continued. "We are facing a big change in how consoles are designed. I believe when we first started building the original Xbox 360 - the smallest one without the HDD - that cost us about $460. By the end of the generation it cost us around $120 - and that cost reduction path was driven principally by silicon cost reduction."

To put that into perspective, Xbox 360 launched with individual CPU and GPUs, both fabricated at 90nm. By the generation's end, those two components had been combined into a single chip, delivering a significant cost reduction in its own right, and they were also delivered using a much smaller process (possibly as low as 32nm on the final model). Between launch and the end of the 360's lifecycle, the machine had actually transitioned through several fabrication nodes. Its successor - Xbox One - saw its processor revised just once, down from 28nm to 16nm FinFET. Cost reduction opportunities were thin on the ground for this generation and will be even more constricted going forward.

"Moore's Law is certainly not dead! Moore's Law is continuing and we have a good path to 5nm and 3nm, and those are going to bring improved performance and good power," enthuses Goossen. "What they're not bringing any more is a good cost reduction cost per transistor - and so this has foundational impacts to console development, because now we'll get cost reductions, but they're slowing down and it won't be nearly the magnitudes that we've seen before."

"And so that was another one of the reasons why we felt that we really had to do Series S at the beginning because we had to design for the future. For the first time, we had to have the entry-level console at the beginning. Previous generations were kind of easy because at the beginning of the generation, you make something really expensive - put as much silicon and as much performance as you could into it - then you would just ride the cost reduction curves down to mass market prices. That's not there anymore," Goossen explains
https://www.neogaf.com/threads/xbox...-goossen-on-why-ms-made-the-series-s.1576913/
 
PSN-Name: Crash Bandicoot
Spielt gerade: Crash Bandicoot
Die Verkaufszahlen hören sich nicht gerade positiv an?! Die XBOX One hatte einen riesen Shitstorm und der Markt ist über die letzten 7 Jahre gewachsen. Andererseits ist das XSX Launch-Linup schwach. Mal schauen wie die PS5 abschneidet.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
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Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
The UI has iteratively improved, but it's still not a great experience
Dann hat er in letzter Zeit keine One benutzt. Denn es hat sich überhaupt nichts geändert bzw. die Änderungen wurden auch auf die alten Konsolen gebracht und sind dort seit Wochen bzw. Monaten vorhanden.

The console is a finger print & dust magnet!!!
Immerhin keine Hochglanzoberflächen im Gegensatz zur PS5.
 
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