F1 2015, 2016

systems, systems, systems
PSN-Name: Lulac
Spielt gerade: mal dies, mal das
ja bei mir leider auch nicht :D
wäre morgen aber perfekt, da ich am we wenig zeit hab.
ich hab auch mega bock drauf. hoffe das dieser quali bug von früher behoben wurde
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Two bits of news from those who managed to grab the game early:

- Race weekends can only be selected in 3 lenghts; Short (15 min practice, one shot quali, 25% race), Normal (30 min practice, 15 min quali, 50% race) and Long (60 min practice, 18 min Q1, 15 min Q2, 12 min Q3, 100% race). As far as people can tell, there is no way to get the 3 separate qualifying sessions unless you commit to 100% races. Expect a bit of backlash for this, but at least mid-session saves exist for this purpose.

- Safety Car feature has seemingly been removed. No options for it in the menus and no footage has been seen of it. I imagine they've done a FIFA with it and held it for later games. And as far as I can tell no Virtual SC feature has been included either.
My brief impressions after my first championship season race at Australia:

* Handling can be unforgiving without assists, especially in the wet. Cars seem to have a lot of understeer dialled in by default. Physics are a step up from past games, imho. Although...

* Cannot get the brakes to lock up. There's an audio hint it's happening but nothing through the pad or visually (no smoke either).

* Engineer audio mix is far too quiet.

* Clean and intuitive UI.

* Australia looks very washed out.

* Not at all happy with not being able to choose practice and quali length independent of race length. This needs patching in an as a customisable set of options asap.

* AI seem more aware and will attempt to defend/attack.

All in all a solid effort but not without some quirks that the D1P will hopefully iron out.

Any questions feel free to ask...
The sound is good although i haven't given it a proper workout through my heaphones yet. They do need to sort the audio mix for the engineer as he's inaudible at times, even with voice set to 100.

Graphics are great overall but Australia did look terribly washed out to me.

Also, quick tip: make sure to choose what tyres you want at your next pitstop using up on the d-pad so that you use both compounds as per the regs.
I like that you really have to modulate the throttle out of slow corners otherwise the car bites. Also the driver animations are great (other than on the podium).
To add to my comments from earlier, the three qualifying session 100% races restriction only applies to Championship mode. Quick races have everything adjustable as per the previous games.


So in theory you could still conduct a season via quick race and manually calculate points I guess lol.

Oh and in a similar manner, adding AI cars to online lobbies is still a thing, so you could manually create co-op seasons to make up for that missing feature.

Also in terms of locking up brakes, the streams I've watched with people running no assists have shown plenty of what look like brake lockups, tyre screeching and all. Whether that actually impacts braking distance is kinda hard to judge. There's no flatspotting in the tyre model I guess so one major penalty of lockups won't happen here anyway.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1071095&page=4

PS4:
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=Mi8O3R1dTII[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=P-oV4se_eOc[/ame]

---------- Beitrag um 23:04 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag um 22:15 Uhr ----------

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=zd9QQTD1Pqk[/ame]
@6:00 Kein Splitscreen

Mit fallen jetzt nur zwei Current-Gen Rennspiele mit Splitscreen ein: FM5 (mit 60fps!, aber ohne KI) und MotoGP14
 
Zuletzt editiert:
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: bastiHST
Spielt gerade: Steam Deck
Glaube nicht

Nein

Glaube nicht


Im Prinzip ein SEHR großer Rückschritt was Features angeht, aber ich hab Bock auf ein F1 Spiel auf der PS4.
Wer weiß, ob da evtl. noch was nachgepatcht wird.
 
Ein Karrieremodus mit der Präsentation von F1 2015 wäre perfekt gewesen. Aber nein, Failmasters holt alles raus, packt es nächstes Jahr bestimmt wieder rein und labert irgendeine Scheiße von "wir haben etwas Neues kreiert".

Eigentlich würde ich darauf verzichten aber ich habe auch richtig Lust auf ein F1 Spiel. Mein letztes war 2012.
Schon allein dass ein kurzes Rennwochenende kein Q1, Q2 und Q3 haben wird ist kacke. Was bringt mir es, wenn man es im quick race Modus einstellen kann ? Auf diesen Modus kann ich verzichten.
Naja, wird dann wohl größtenteils online gezockt.
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: Kincade88
Als erstes mit Zeitfahren gestartet und kann sagen es fährt sich mit Controller echt easy (komplett ohne Hilfen)
Pcars war da ne Zumutung ^^
So echt gut, gefällt mir, aber keine Karriere... Einfach ne Meisterschaft zB direkt mit Mercedes etc...
 

BigO

Active member
PSN-Name: BigO194
Wenns kein Karrieremodus mit Teamwechsel und so gibt, ist es ja auch egal ob man jetzt nur ein Jahr oder 10 Jahre hintereinander spielen kann. Es verändert sich ja nichts.
Hoffe es kommt noch 'n bisschen Inhalt über Patches...zumindest Quali wäre echt wichtig.
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: bastiHST
Spielt gerade: Steam Deck
Habs jetzt auch. Werds gleich mal testen. Zum Glück direkt mit Lenkrad, kein Bock auf Controller. :D

---------- Beitrag um 14:54 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag um 14:39 Uhr ----------

Der Day1 Patch, der wohl Manor dazupatcht, ist 693MB groß. Das PSN lädt wieder mit 0,2MB/s, bei ner 100000er Leitung. SUUUUPER SACHE!

Das dauert noch 70 Min. obwohls in einer fertig sein könnte. So nervig ey....
 
Top