Little Big Planet 2 - Sackboys and Girls are back!

#22
LBP2 was necessary due to DLC size constraints

William Ho, director for United Front’s ModNation Racers, has said that LittleBigPlanet 2 was necessary because the new changes and features are too bit for just DLC.

Speaking with CVG, Ho said that the sequel should also help fix the ‘community divide’ over DLC.

“It’s hard to continually bolt on features to the same game because basically you have a divide between the people who have updated the game through purchasing download content, and those who haven’t,” he said.

“So certain features, you have to do in a sequel so that you can reset the playing field, and make all these great features that you worked so hard to put in the game accessible to the largest number of players possible.”

LBP2 was outed yesterday by Game Informer, after months of speculation, rumor, and denials by all involved.

Different sites have posted the contents of the reveal, and according to the various sources, the new title focuses less on platforming, allows you to create vehicles, puzzles, and your very own cut-scenes.
Quelle: Direktlink
LittleBigPlanet 2 beta test spotted, looks convincing



LittleBigPlanet speculation has been constantly doing the rounds at the moment, with announcements for music and such popping up on LinkedIn and Twitter. However, since Sony's official announcement of LBP2, little has been seen or heard on the game.

However, an image leaked on social networking site Twitter has essentially confirmed the existance of an LBP2 beta and, judging by the fact that it's a beta test and not an alpha, it'd suggest that LittleBigPlanet 2 is pretty far into its development cycle. If a beta is doing the rounds, it can't be long till we hear or see more - preferably in the form of gameplay footage.

LittleBigPlanet 2 was officially confirmed by Sony yesterday, and more details will be released in the June issue of the gaming mag GameInformer.

We'll keep you up to date on the subject as and when we get more.
Quelle: Direktlink
 
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PSN-Name: Legend_of_Gilead
Spielt gerade: Nier Automata
#23
Mal ne Frage. Kann man auch den Grafikstil anpassen? Wegen dem C & C Beispiel, da hab ich nämlich nicht verstanden ob nur das Gameplay wie in C & C war oder auch die Grafik allgemein. Frag mich echt ob das auch so gut umgesetzt wird, klingt alles viel zu gut um wahr zu sein ^^
 
PSN-Name: Jokafk
#25


As well as in game community support there will be a website lbp.me. It will run on the same servers as the game and each player will have a dedicated page to themselves with which to share their creations.

They have shared tech with Santa Monica for better depth of field effects.

They saw levels created in the presentation were Snake, Micro Machines, Asteroids, Bionic Commando(Grappling Hook), Plok, Gradius, Choplifter, Puzzle Bubble, Shadow of the Colossus, Space Invaders and A Boy and his Blob.
Quelle: http://playstationinformer.wordpress.com/2010/05/08/littlebigplanet-2-edge/

Schön zu sehen das die Sony Devs Intern immer mehr voneinander profitieren und zusammen arbeiten, das ist meiner Meinung nach einer der großen Vorteile von Sony.

Hier sind paar Scans zu sehen:

http://thesilentchief.com/2010/05/08/little-big-planet-2-images/
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
#27
Jep ist schön, dass MM jetzt Zugriff auf den gesamten Erfahrungsschatz der Sony-Entwickler hat. Bin gespannt, ob die Engine & Netzcode auch ein klein wenig Performance-Optimierung bekommen. War eigentlich neben der etwas ungenauen Sprungsteuerung mein einziger Kritikpunkt am Spiel.
Aber genau so ein Spiel wäre (zumind. im Create-Modus) optimal für MOVE.
 
#29
Little Big Planet 2

Quelle: http://playstationinformer.wordpress.com/2010/05/08/littlebigplanet-2-edge/

Schön zu sehen das die Sony Devs Intern immer mehr voneinander profitieren und zusammen arbeiten, das ist meiner Meinung nach einer der großen Vorteile von Sony.

Hier sind paar Scans zu sehen:

http://thesilentchief.com/2010/05/08/little-big-planet-2-images/
Die Artikel haben auch neue Infos enthüllt:

  • Media Molecule bekommt etwas Hilfe von Sony Santa Monica (God of War 3), was sich zurzeit auf eine bessere Schärfe der Feldobjekte auswirkt
  • Dem Team der EDGE wurden mehrere Level vorgeführt. Diese waren Kopien von folgenden Titeln: Snake, Micro Machines, Asteroids, Bionic Commando (mit dem neuen Enterhaken), Plok, Gradius, Choplifter, Puzzle Bubble, Shadow of the Colossus, Space Invaders und A Boy and his Blob.
Quelle: Direktlink

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Update 2 08MAY10, GMT 9:20PM
Most current reports overwhelmingly indicate that this is in fact a fake image, doctored through the above method. Apologies to anyone who got so excited about this that they wet themselves - email us and we'll sort you out with some new trousers.
Quelle: Direktlink
 
PSN-Name: Jokafk
#30
Sagt mal da auf der Seite wurde "for better depth of field effects" mit "eine bessere Schärfe der Feldobjekte auswirkt" was für Amateure sind denn da am Werk das ja mal komplett falsch oder bin ich blöd? :ugly:

Den Betafake muss man mal machen hagelt mit Sicherheit gut Nachrichten :p
 
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PSN-Name: Sharag
#34
Die Grafik ist echt der Hammer und ich weiß nicht wieviele Stunden wir beim Levelbauen verbracht haben und uns irgendwelche raketengetriebenen Ufos bauten. :D Freu mich drauf.
 
#35
LBP2 ‘F*cking insanely powerful’

This months Edge magazine has a feature on LittleBig Planet 2 which describes how the creation tool will be able to produce racers, shooters and puzzle games as well as platform based antics. Media Molecule technical director Alex Evans tells the magazine,

“This is so f*cking insanely powerful it hurts.”

Edge also describes new SixAxis Direct Control Seat which is used to create worlds. Game Director Mark Healey says,

“It allows you to invent your own control systems, essentially. It means you can pretty much make any 2D game you can think of. I’ve even thought of faking some 3D games.”

It’s the big LBP2 reveal today so expect a tidal wave of Sack Boy related news.
Quelle: Direktlink

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Juchey! Es ist Little Big Planet 2!

Hi Leute – Macht euch bereit, die Woche mit ein paar tollen Sack-News zu beginnen. Ich freue mich sehr, dass ich für diese Neuigkeit das Wort an die Gang von Media Molecule übergeben kann…

Aufgepasst und aufgemerkt Sackfreunde, hört gut zu. Wir wollen euch etwas zeigen. Jetzt setzt euch hin, holt noch einmal tief Luft und hört euch das hier an: Wir haben ein brandneues Spiel in der Mache: LittleBigPlanet 2!
Jeder hier in den Media Molecule Towers ist unglaublich aufgeregt und stolz das wir unser neues Spiel offiziell ankündigen können. Wir haben lange daran gearbeitet und jetzt können wir endlich den Vorhang hochziehen und euch zeigen, was wir in den letzten ein oder zwei Jahren gemacht haben.
Wir können einfach nicht mehr abwarten euch alles darüber zu erzählen. Es gibt so viele neue Werkzeuge und Objekte die euch endgültig die ultimative Macht der Erschaffung ermöglichen werden. Wir haben nicht nur gründlich verbesserte Level sondern auch komplette Spiele – ihr werdet sehen!
Wir haben auch selber ein großartiges Adventure erstellt bei dem wir ausschließlich mit den Tools gearbeitet haben, die auch euch zur Verfügung stehen und es bis zum Überlaufen mit neuen Charakteren, Stickern, Objekten und was auch immer für Zeugs angefüllt. All diese Dinge wurden großzügig über eine Auswahl von Designs verteilt die euch durch den Kosmos und zurück bringen während ihr ständig versucht, Creator Curators vor einem mysteriösem, staubsaugerähnlichen Ding zu retten.
Es wird in den kommenden Monaten noch eine Menge weiterer Infos geben. Aber für den Moment: Warum lehnt ihr euch nicht zurück und schaut euch den neuen Trailer an den wir nur für euch zusammengeschnitten haben. Schaut euch auch die offizielle Seite zur Ankündigung an um mehr herauszufinden.
Quelle: Direktlink
 
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