Minecraft

I’m leaving Mojang
September 15th, 2014
I don’t see myself as a real game developer. I make games because it’s fun, and because I love games and I love to program, but I don’t make games with the intention of them becoming huge hits, and I don’t try to change the world. Minecraft certainly became a huge hit, and people are telling me it’s changed games. I never meant for it to do either. It’s certainly flattering, and to gradually get thrust into some kind of public spotlight is interesting.

A relatively long time ago, I decided to step down from Minecraft development. Jens was the perfect person to take over leading it, and I wanted to try to do new things. At first, I failed by trying to make something big again, but since I decided to just stick to small prototypes and interesting challenges, I’ve had so much fun with work. I wasn’t exactly sure how I fit into Mojang where people did actual work, but since people said I was important for the culture, I stayed.

I was at home with a bad cold a couple of weeks ago when the internet exploded with hate against me over some kind of EULA situation that I had nothing to do with. I was confused. I didn’t understand. I tweeted this in frustration. Later on, I watched the This is Phil Fish video on YouTube and started to realize I didn’t have the connection to my fans I thought I had. I’ve become a symbol. I don’t want to be a symbol, responsible for something huge that I don’t understand, that I don’t want to work on, that keeps coming back to me. I’m not an entrepreneur. I’m not a CEO. I’m a nerdy computer programmer who likes to have opinions on Twitter.

As soon as this deal is finalized, I will leave Mojang and go back to doing Ludum Dares and small web experiments. If I ever accidentally make something that seems to gain traction, I’ll probably abandon it immediately.

Considering the public image of me already is a bit skewed, I don’t expect to get away from negative comments by doing this, but at least now I won’t feel a responsibility to read them.

I’m aware this goes against a lot of what I’ve said in public. I have no good response to that. I’m also aware a lot of you were using me as a symbol of some perceived struggle. I’m not. I’m a person, and I’m right there struggling with you.

I love you. All of you. Thank you for turning Minecraft into what it has become, but there are too many of you, and I can’t be responsible for something this big. In one sense, it belongs to Microsoft now. In a much bigger sense, it’s belonged to all of you for a long time, and that will never change.

It’s not about the money. It’s about my sanity.
http://notch.net/2014/09/im-leaving-mojang/

Just lol
 
2.5 Milliarden ~lol~

Mal sehen wann MS die Xbox One fallen lässt ~ewbte~

2.5 Milliarden für sowas anstatt etwas in die Xbox One zu stecken ist schon ein heftiger Schlag aber das zeigt natürlich Microsofts Prioritäten spätestens jetzt nachdem der Kampf gegen die PS4 bei Weitem verloren wurde :)

Gut natürlich wenn sich für Minecraft erstmal wenig ändert. Wäre schon bitter wenn das Spiel aus den anderen Stores entfernt werden würde.
 

Andy

Moderator
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PSN-Name: Andy1985
Hier geht es mehr um die Marke. Minecraft kann man universal nutzen und man spricht eine große Menge an. Das fehlt MS und man erhofft sich halt ein eigenes "Mario" "Angry birds". Die Frage ist nur, ob die Käufer es positiv mit MS verbinden können, ansonsten ist es vetlorenes Geld. Viel gibt es da sonst nicht zu holen. Wer weis ob man mit teil 2 den selben Effekt erziehlen kann.
 
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Spielt gerade: PokemonGo
Hier geht es mehr um die Marke. Minecraft kann man universal nutzen und man spricht eine große Menge an. Das fehlt MS und man erhofft sich halt ein eigenes "Mario" "Angry birds". Die Frage ist nur, ob die Käufer es positiv mit MS verbinden können, ansonsten ist es vetlorenes Geld. Viel gibt es da sonst nicht zu holen. Wer weis ob man mit teil 2 den selben Effekt erziehlen kann.

Minesweeper ist halt in die Jahre gekommen, ab Windows 9 gibt's Minecraft!
 
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PSN-Name: maxmontezuma
Spielt gerade: Hogwarts Legacy
Wofür ein zweiter Teil? Lieber Teil eins für immer weiter entwickeln. Das Spiel ist prädestiniert dafür.
Das finde ich eigentlich auch, der Artstyle wurde ja schon mit Absicht so gewählt und war zum erscheinen des Spiels ja schon nichts neues. Man könnte also aus Minecraft was richtig dickes machen :p
 
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