PlayStation 3

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PSN-Name: AngelVsMadman
Jep hab ich mir auch schon gedacht. Ist aber nicht nur eine PS3-Sache. Anscheinend hat maxdome eine Niederlassung in Österreich aufgemacht.
Hab mal ein Testabo abgeschlossen, aber da sind mir ehrlich gesagt zu alte Schinken drinn und selbst bei denen nur Gewisse.
 

Andy

Moderator
Team-Mitglied
PSN-Name: Andy1985
Jep hab ich mir auch schon gedacht. Ist aber nicht nur eine PS3-Sache. Anscheinend hat maxdome eine Niederlassung in Österreich aufgemacht.
Hab mal ein Testabo abgeschlossen, aber da sind mir ehrlich gesagt zu alte Schinken drinn und selbst bei denen nur Gewisse.
Ich hab es etwas durch wühlt. War nichts dabei :/
Aber vielleicht ein Hoffnungsschimmer, dass mehr Services in Österreich kommen :)
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Wenn ich mich nicht irre ist ja schon länger bekannt, dass die PS3 ursprünglich mit einer Sony-eigenen Grafiklösung arbeiten sollte und die NVidia GPU erst später ins Spiel kam (und deren Anbindung auch eine der Schwächen der PS3 darstellt).
Nun hat IGN in einem Interview über die Entstehung von ND herausgefunden, dass die verrückten Japaner schon damals mit einer CPUGPU-Lösung arbeiten wollten und diese 2005 bereits erscheinen sollte.

“For a while, [PS3 had] no GPU, it was going to run everything with XPUs. The ICE team proved to Japan that it was just impossible. It would be ridiculous. Performance-wise, it would be a disaster. That’s why they finally added the GPU, closer to the end.”
andere Quellen haben dies angeblich bestätigt:

“I think that the hardware guys focused too much on getting the [Sony’s proprietary processor] CELL working that the GPU project [for PlayStation 3] ultimately fell behind.”
Quelle
 
Zuletzt editiert:

crysmopompas

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PSN-Name: AngelVsMadman
Sorry, hab den Link direkt rauskopiert und IGN leitet mich leider automatisch auf die DE-Seite um, aber ansonsten versuche ich zuerst den Link zu testen.
Aber dank der flash-lastigen Werbungen verabschiedet sich da schon mal mein Browser und dann ist der ganze Text fürn Arsch.

Für was die Abkürzung ICE steht, wurde doch jetzt im Rahmen der PS4-Interviews aber schon 1-2x erwähnt. War glaube ich sogar in einem der so begehrten Cerny-Interviews.
 

crysmopompas

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Aber dank der flash-lastigen Werbungen verabschiedet sich da schon mal mein Browser und dann ist der ganze Text fürn Arsch.
Click-To-Play aktivieren? - falls das dein Browser kann.

Für was die Abkürzung ICE steht, wurde doch jetzt im Rahmen der PS4-Interviews aber schon 1-2x erwähnt. War glaube ich sogar in einem der so begehrten Cerny-Interviews.
Ist mir entgangen, oder wieder vergessen :ugly:.
 
Ich dachte das C steht für Cerny...

oder mehrere CELL Chips statt einer klassischen GPU zum Einsatz kommen sollten.
Eine "GPU" hätte man denk ich trotzdem gebraucht? Vielleicht einfach ein modifizierter PS2 GS. Die PS2 Chips brauchte man ja (zu Beginn) sowieso für Abwärtskompatibilität.

Was für eine verrückte Zeit.


Performance-wise, it would be a disaster.
Nun, in einer Gen wo Wii 100 Millionen mal verkauft wurde ist "Desaster" relativ. Ein Design mit einem (oder 2) CELL + einer kleinen GPU wäre (aus technischer Sicht) nicht uninteressant gewesen. Es gäbe natürlich keine Multiplattformengines die irgendwie darauf laufen bzw. nur mit extremen (also noch extremeren) Anpassungen.
 

crysmopompas

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Vielleicht so:
I think it went from 4×PROTOCELL (4.6 GHz, 8SPEs) to 2+PROTOCELL to 1×CELL/1×SpursEngine-like GPU-ish thingy by Toshiba to finally ending up with CELL+downgraded NV71.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=85354768&postcount=104


Alte PR:
Sony Computer Entertainment Inc. and NVIDIA Announce Joint GPU Development for SCEI's Next-Generation Computer Entertainment System
Tuesday December 7, 3:11 am ET [2004]


TOKYO and SANTA CLARA, Calif., Dec. 7 /PRNewswire-FirstCall/ -- Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) and NVIDIA Corporation (Nasdaq: NVDA - News) today announced that the companies have been collaborating on bringing advanced graphics technology and computer entertainment technology to SCEI's highly anticipated next-generation computer entertainment system. Both companies are jointly developing a custom graphics processing unit (GPU) incorporating NVIDIA's next-generation GeForce(TM) and SCEI's system solutions for next-generation computer entertainment systems featuring the Cell* processor.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020613/NVDALOGO http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20041207/SFTU096 )
This collaboration is made under a broad, multi-year, royalty-bearing agreement. The powerful custom GPU will be the graphics and image processing foundation for a broad range of applications from computer entertainment to broadband applications. The agreement will encompass future Sony digital consumer electronics products.

"In the future, the experience of computer entertainment systems and broadband-ready PCs will be fused together to generate and transfer multi-streams of rich content simultaneously. In this sense, we have found the best way to integrate the state-of-the-art technologies from NVIDIA and SCEI," said Ken Kutaragi, executive deputy president and COO, Sony Corporation, and president and Group CEO, Sony Computer Entertainment Inc. "Our collaboration includes not only the chip development but also a variety of graphics development tools and middleware, essential for efficient content creation."

"We are thrilled to partner with Sony Computer Entertainment to build what will certainly be one of the most important computer entertainment and digital media platforms of the twenty-first century," added Jen-Hsun Huang, president and CEO, NVIDIA. "Over the past two years NVIDIA has worked closely with Sony Computer Entertainment on their next-generation computer entertainment system. In parallel, we have been designing our next-generation GeForce GPU. The combination of the revolutionary Cell processor and NVIDIA's graphics technologies will enable the creation of breathtaking imagery that will surprise and captivate consumers."

The custom GPU will be manufactured at Sony Group's Nagasaki Fab2 as well as OTSS (joint fabrication facility of Toshiba and Sony).
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=26568
Demnach hätte Sony bereits seit 2002 mit nvidia gearbeitet. :kopfkratz:
 

crysmopompas

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Ich habe da noch was gefunden - Autor anonym:
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Sony actually intended for it to be the graphic chips


No they didn't. Originally Toshiba were developing the RS, which was insanely fast for its time (128 scalar pipes at 1GHz; 16MB eDRAM). When their yields were too low, Sony went to nVidia and obtained RSX.

Early on they were doing graphics demos of things running on a number of Cell chips.


Indeed - I wrote one of them. We had no final GPU yet, because of the Toshiba fuck-up. There was a really slow temporary GPU solution. Some demos ran only on a frame buffer. The gas station demo rendered some basic polys but the fluid dynamics and rendering were on SPU. Mark Cerny did an experiment trying to run general-purpose GPU on the SPUs, but it failed because the SPUs were too slow to synthesize bilinearly interpolated texture lookups. If there had ever been an intent for the Cell to be the GPU, they would have had texture units (as Larrabee did).

However, it wasn't good at that either and as the PS3 went in to hardware development, it was clear that they'd need a real GPU.


That was always the plan.

Well rather than just admit that the Cell wasn't ready for a consumer device (I mean who the fuck tries to put first gen technology in a consumer device) they decided to make it the CPU instead, and had nVidia make them a GPU.


It was always going to be the CPU. Lots of people put first-gen technology into a consumer device (ever heard of BluRay, for instance?) They went to nVidia last minute because Toshiba fucked up.

Ultimately Cell's long term problem has been GPUs themselves. As you say Cell sucks as a general purpose CPU. No problem, that wasn't really its design. However as a stream processor it can't keep up with the new GPUs. That wasn't an issue when it was designed (this was back in the pre nVidia 8800 days) but now it gets out stream processed by GPUs.


The SPUs are far more flexible than stream processors. They have their own DMA engines and can run arbitrary control flow. They also run very fast even compared to a modern CPU. They were never designed to compete with GPUs. A single GPU stream processor is not very powerful, and morphing an algorithm onto a stream processor is a lot of hard work (even compared to SPU coding). The factor that made the design go to where it is now for PS4 is that GPUs became ridiculously wide and cheap. Cell is a niche product. GPUs are everywhere. GPUs just shit all over everything else for MFLOP/$.

You really need to stop posting things you made up that kind of make sense to Slashdot. Everything you've said is basically incorrect.





http://games.slashdot.org/comments.pl?sid=3896865&cid=44090149
 
Also die Toshiba Sache klingt auf jeden Fall schlüssiger als dass man zu Beginn ohne GPU geplant hat.


Das einzige was mich am DS3 stört, ist das er nach der Zeit einfach übel speckig aussieht. Ich habe 2, DS3. Der eine aus 2009 und der andere lag meiner Slim bei, die ich mir aufgrund des Ausfalls meiner Fat Lady 2011 holen musste. Der 2te Controller wird weniger benutzt und sieht noch fast neu aus, der aus 2009 sieht aus wie eine Speckschwarte. Funktion ist bei beiden Tadellos gegeben, nur die Optik ist zum Kotzen. Als wenn ich mir Tonnenweise Nivea an die Hand schmiere. :ugly:
Nach Lack schaut mir das nicht aus. Die Oberfläche ist rau/matt und wird durch Benutzung abgetragen wodurch am Ende alles glänzt.
Passiert bei meinem 360-Pad ebenso, auch wenn es da noch nicht so extrem ist.
Vom Material her gefallen mir die mattweißen (Ceramic White) DS3 gut - eigentlich "nur" Plastik :) . Auf der anderen Seite ist weiß natürlich auch nicht ganz pflegeleicht.
 
Ich überlege mir zu Weihnachten wieder eine PS3 zu holen und habe eine kurze Frage:

Reicht die 12GB Version? Stand jetzt werde ich GTA V, FIFA 14 und Gran Turismo 6 kaufen. Vllt noch das neue AC...

Leider kommt ja GTA nicht für die PS4, sonst würde ich mir wohl diese holen
 
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