PlayStation Suite / Mobile - kostenlose Entwicklungsumgebung für PSV und mehr

crysmopompas

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#1
Update: Entwicklerlizenz ist jetzt kostenlos.
http://blog.us.playstation.com/2013/05/08/become-a-playstation-mobile-publisher-for-free/
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PlayStation Suite ist eine Entwicklungsumgebung um kostengünstig Spiele und Anwendungen für die PS Vita und andere PlayStation Certified Devices zu erstellen

Ähnlich wie bei Microsofts XNA ist die Programmierung nur in C# möglich. Nach der kostenlosen Betaphase erfordert der Zugang den Abschluß eines Vertrags, der rund $100 pro Jahr kostet.

Open Beta: http://www.playstation.com/pss/developer/openbeta/index_e.html

After the Open Beta period ends, use of the PS Suite Development Assistant will be restricted. You will then be required to pay a fee (US$99 per year) and sign a contract to validate developed content for use on actual devices (PS Certified devices and the PS Vita systems) and sell this content in the PS Store.
Development will be limited to paid (including freemiun) content.
An in-game/app purchasing system is expected to be usable through a scheduled update during the Open Beta period. We will post information on this website as it becomes available.
FAQ: http://www.playstation.com/pss/developer/openbeta/faq_e.html

Bilder:


















Feature Additions Planned for the Future
The following features and services will be added by the future version upgrade of SDK.

The service to distribute the created PS Suite applications in PlayStation(R)Store.
Development environment using Visual Studio
Support for programming languages other than C#
Support for model data output from 3D tools other than Maya
Low level audio API
Camera
Position information
Video playback
API for network services
DRM(Digital rights management) and packaging support
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=470825
 
Zuletzt editiert:

Waggl

Wu-Tang is for the Children!
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#6
Hehe, hab ich mir fast gedacht.
Hab das jetzt nicht wirklich durchgelesen, aber kann man dann die Spiele irgendwie an Freunde senden? Oder wie kann ich das genau verstehen?
 

crack-king

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#7
Ne, theoretisch sollen die Apps im Store veröffentlicht werden und ich denke man selber kann sie auf seiner eigenen Vita testen. Hab mich damit jetzt aber auch nicht großartig auseinandergesetzt.
 

crysmopompas

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#8
Hab das jetzt nicht wirklich durchgelesen, aber kann man dann die Spiele irgendwie an Freunde senden? Oder wie kann ich das genau verstehen?
Du kannst den Quellcode weitergeben, das fertige Programm wahrscheinlich nicht.
Aber wie beim XNA Programm von MS können nach der Betaphase nur Mitglieder (100$ pro Jahr) die Entwicklungsumgebung nutzen.
 
#10
So maybe isn't good for high-end games (not needed since you have Vita retail games), but it's perfect for small, indie, casual games.
Perfekt ist das ganz sicher nicht. Content zu kreieren der über das hinaus geht was möglich ist ist nicht mit viel höherem Zeitaufwand verbunden, aber jeder sieht die höhere Qualität.

Für Programmierer ist das natürlich toll da man mit 08/15 Content auskommt.

Finde ich ne gute Idee von Sony! Kann man damit nur ausschließlich kleinere Spiele entwickeln oder auch spezielle Apps für die Vita?
Inwiefern speziell? Zugriff auf Vita HW Features ist halt limitiert.
 
#13
gofreak sagte:
Vid of a Android->Suite port, Meltdown Moon, 6 hours work:

http://www.youtube.com/watch?v=s9QgqynMMPA
Quelle: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=37122973&postcount=235

~ewbte~

Die Umgebung wirkt gut, mir fehlen logischerweise Möglichkeiten für 3D und Sound (und c# ist für mich chinesisch). Vielleicht seh auch nur ich das so. GPU + Display ist mit das interessante im Vergleich zu anderen Portables bzw. umgekehrt die anderen für Gaming qualitativ irrelevant.



@Drogenhunter: Ich seh da kein Limit aber ich weiß nicht inwiefern z.B. Netzwerkzugriff erlaubt ist? Sony will sicher keine Apps für Youtube, Facebook & Co.
 

crysmopompas

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#16
Updates und ein neuer Name:
PlayStation Mobile with have a dedicated channel on PSN. Casual games, non-game applications welcome.

One platform to reach a "huge consumer base". PlayStation users engage with content on a regular basis, huge investors. ‪

Buy once, play on any PS Certified device or PS Vita.

Advantage is it will use the large, pre-existing PSN consumer base. Will use same billing system, no credit card required.

Some great marketing opportunities - will use PS Store, targeted emails, http://PlayStation.com website and the blogs.

Content guidelines to get approved will be "light" - no comment on quality, just technical and objectionable content tested.

Registration will be free, entire SDK and technical resources available. Publisher license is $99 a year.

Main programming language of PlayStation Mobile is C#. May provide other languages in future, but this will be developer led.

Talk drawing to a close - PS Mobile SDK 0.99 is out "really soon". Offers in-app purchase library and more.

Talk opened up to Q&A. PS3 support for PlayStation Mobile is "on the table" - not a technical reason, but for strategy.

In terms of support for older phones, Xperia Play will be the "lower end" for PlayStation Mobile.
SDK version 0.99 just released. It is now officially named PlayStation Mobile (SDK).

Update includes:
  • In-App Purchase library
  • Digital Signature & Encryption library for content protection
  • GamePad support for UI Toolkit library
  • ModelViewer for previewing .mdx files on PC
  • 50+ bug fixes
 

crysmopompas

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