Wii U

Mich persönlich stören die Kostüme. Haben in einem Horrorspiel nichts verloren und wurden nur rein aus Martkeinggründen eingebunden. Zum Glück hat man hier eine Wahl!
Die westlichen Wertungen sind deswegen nicht so hoch ausgefallen, weil es kein action orientiertes Horrorspiel ist IMO. Das Action-Element ist das A und O heutzutage, aber ich persönlich kann es nicht mehr sehen. Totale Überflutung mit Action Games!

edit: Hoffnungslos ausverkauft?

http://www.computeruniverse.net/pro...m_medium=artikel&utm_content=90616413&agt=288
Link geht nicht? Edit: Lädt gelegentlich mal ein Angebot nach.
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Mich persönlich stören die Kostüme. Haben in einem Horrorspiel nichts verloren und wurden nur rein aus Martkeinggründen eingebunden. Zum Glück hat man hier eine Wahl!
Die westlichen Wertungen sind deswegen nicht so hoch ausgefallen, weil es kein action orientiertes Horrorspiel ist IMO. Das Action-Element ist das A und O heutzutage, aber ich persönlich kann es nicht mehr sehen. Totale Überflutung mit Action Games!

edit: Hoffnungslos ausverkauft?

http://www.computeruniverse.net/pro...m_medium=artikel&utm_content=90616413&agt=288
Würde ich dir normalerweise Recht geben, aber das liest sich nicht danach:

Gamespot:
+
Does an excellent job of setting tone and atmosphere

-
Forgettable plot and characters
Controls are unreliable, clunky, and frustrating
Clumsy gameplay moments break tension and hinder any real sense of drama

oder gar Jim Sterling
Fatal Frame: Maiden of the Black Water is a game of overwhelming possibility that falls short in every single way. After a great opening and some promising early chapters, it swiftly becomes a charmless and calculable game that squanders all its good ideas on repetition with a total lack of narrative or interactive ambition. It finds its one speed early on and sticks with it, refusing to ramp up the tension or vary the circumstances.

It is almost perfect in its mediocrity.

It commits perhaps the worst sin a horror game – or indeed any game – could commit. It is boring. Once you’ve made the audience yawn, you’ve lost your ability to frighten them forever.
 
PSN-Name: Crash Bandicoot
Spielt gerade: Crash Bandicoot
äähm der Abschnitt aber schon:

refusing to ramp up the tension or vary the circumstances.
It is almost perfect in its mediocrity.
It commits perhaps the worst sin a horror game – or indeed any game – could commit. It is boring.
Würde ein Actionspiel nur mit Daueraction laufen wie Just Cause wäre das sicherlich nicht als negativer Punkt aufgeführt. Aber naja, ich habs nicht gespielt von daher schauen wir mal. Evtl haben die Reviwer sogar Recht.
 
Ich finde es auch gut, dass in der europäischen/amerikanischen Version die Protagonistinnen "konservativer" angezogen sind. Diese Unterwäsche-Outfits der japanischen Version passen irgendwie nicht zur Atmosphäre des Spiels, finde ich.

Ich will dem Spiel eine Chance geben. Ich mag diese Atmosphäre und den Umstand, dass das GamePad mal wieder halbwegs sinnvoll zum Einsatz kommt.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
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Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Vom Mai:
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=RpjHlBvTCck[/ame]
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1045798


Vom September
Hello everyone,

For this update, I'd like to focus on how development has been so far and address some concerns.

It's been around two years since the Kickstarter campaign was launched and in this time the project grew and transformed.

The original plan was for three tracks, three cars, a single Arcade mode and was targeting PC, Mac and Linux only. However, with Nicalis being part of the picture the project grew, both is scope and in quality and the most importantly the game is releasing for Wii U, as we had previously announced.

Having a fixed hardware meant the limitations where set in stone, that was a great thing for development but also had its drawbacks. Getting the original PC code to run on Wii U at 60fps meant some effects had to be replaced or disabled and that we had to do plenty of custom work. However, once we had the game running properly and our targets set, development went smoothly and sped up for PC as well, at least in most areas.

Like we've mentioned in the past the major hurdles we had to overcome had to do with car physics and AI. I would like to get in to a bit more detail on this area.

Originally, the game was using of the shelf components to handle car physics and AI. The game was functioning but it didn't really play like it should, it was closer to a simulation than an arcade racer and could only handle a handful of AI cars.
Once we had a programmer on board it became clear that we would have to redo almost all the existing physics code and then do a lot of custom work to get where we wanted the game to be.
We went through several solutions and figured out that the best way would be to maintain the realistic car simulation with custom work on top to get the arcade handling we wanted.

This way we got the best of both worlds, the cars feel like proper cars and have settings for everything from tire pressure, suspension, downforce, wind resistance among many others and everything had to be balanced since any one of those could throw the simulation off. For the player it'll feel very much like an arcade game, but for development we needed all these parameters to get the right arcade feel. On top of that we had to create a lot of settings for our drifting model while making sure that the cars behave realistically only up to the point where they don't interfere with gameplay.

This was a very lengthy procedure because we could only afford a single programmer working on the game at any time and not taking the most optimal path to that final physics model meant we would have to go back and start over--which we had to do twice.

As of this time we have what I believe is a very fun, robust and unique driving model. In this area we are not imitating any particular game, but have come up with our own solutions. The goal of the game is to walk the line between pick up and play and challenging. Drifting is entirely physics driven, there are no predetermined paths and if you want to put in the best times, you will have to drift, brake, change gears and be keep your focus at all times. On the flipside crashing or simply not doing well will not be overly punishing.

With the player car physics and gameplay mostly done we turned to the AI. The biggest chalenges have been with the AI interacting with the player and getting everything to run smoothly.
I'm happy to say that we now have a functioning AI driving model and we can focus on game progression, playtesting and polishing, areas that are less challenging but require quite a bit of time too.

I know that some backers are not happy with the delays and my communication at times and, for this, I apologize. Please do keep in mind, though that I've been working on the game full-time with Nicalis since the Kickstarter; that has never changed.Sometimes I get caught up in development and postpone doing an update or answering emails and sometimes simply forget.
However, to those of you that disagree with the direction of the game or our actions up to now drop me an email and we can talk about getting a refund.
I would like to also thank all of you that have been supporting us even after all the delays.

Antonis

Bis das erscheint ist die Wii U verschwunden ...
 
Die M!GAMES hat Project Zero: Maiden of Black Water mit nur 68 % Spielspaß bewertet.

Angeblich soll die Luft aus der Serie raus sein. Unübersichtliche Kämpfe durch die zickige Kamera, gelangweilt inszenierte Missionen und ständig wiederkehrende Orte sollen das ihrige dazutun. Dagegen soll die Spielerfarhung mit dem GamePad grundsätzlich ganz nice sein.

Der Tester hat aber angeblich bisher alle Teile der Serie gespielt und ist daher nun etwas gelangweilt.

Für mich dagegen ist "Project Zero" Neuland, daher freue ich mich nach wie vor darauf! :okay:
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Was heißt hier neu, habt ihr schon mal zuerst ausführlich gepostet dass euer Lieblingsmagazin Spiel XYZ scheiße findet und dann einfach als Kommentarabschluss dazugeschrieben "ich freu mich schon dafür am Montag 70€ auszugeben"?
 
Sorry aber das hast du jetzt nicht wirklich geschrieben oder?

"laut Test der sonst sehr vertrauenswürdigen M!Games ist das Spiel scheiße .... aber ich freu mich super drauf"

Nen Tipp von mir: arbeite nicht im Marketing.
Das ist klassisches paradoxes Marketing. Wie zum Beispiel: "Sie können abends nicht einschlafen, sind nervös und aufgedreht? Dann trinken Sie Kaffee XY"!

---------- Beitrag um 04:59 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag um 04:53 Uhr ----------

Davon abgesehen, wurde doch in meinem Beitrag deutlich, warum ich mich trotz der relativ schlechten Bewertung auf das Spiel freue. Der Redakteur hat alle Vorgänger dieser Spielereihe, immerhin vier, gezockt und und ist nun ziemlich gelangweilt von der Sache. Daher fallen bei ihm negative Details schwerer ins Gewicht. Ich dagegen kenne noch keinen einzigen Teil der Serie. Für mich wird das also eine völlig neue Erfahrung sein, auf die ich gespannt bin.
 

crysmopompas

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NBK

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Das mit dem Acc-System ist ja schon lange überfällig. Gott sei Dank tut sich da was. Ich hätts Nintendo zugetraut noch weitere 5-10 Jahre untätig zu bleiben.

@Raphael

Die Wii U lohnt sich mE auf jeden Fall. Das Lineup besteht zwar an sich nur aus Exclusives, diese sind dafür aber super. So viel Spaß und Frust wie mit Mario Kart 8 hatte ich bis jetzt mit keinem Spiel der aktuellen Gen. Pikmin, Mario 2D/3D und Donkey Kong tun ihr übriges! Captain Toad war auch ganz spaßig. Jetzt noch Mario Maker, Mario Tennis und mit Glück noch das neue Zelda und die Wii U hat sich defenitiv gelohnt.
 
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