Xbox One // The infinite power of the cloud \\ 1+360=1 || #XB1NoDRM || DisKinected

crack-king

Administrator
Team-Mitglied
systems, systems, systems, systems, systems, systems
Klar, aber aus ner normalen Konsole eine "echte" Debug-Konsole zu machen, gabs noch nicht, oder? Zumindest bei geschlossenen Systemen.

Aber wenn das gehen würde, wäre es für Hacker theoretisch einfach. Das Ziel müsste nur sein, diesen kleinen Fitzel Code, der aus ner normalen Konsole eine Debug macht, auszuführen. Und dann kann man machen, was man möchte. Deshalb glaube ich nicht daran.

Aber versteht mich nicht falsch. Wenns ein vernünftiger Preis wäre, würde ich das begrüßen und wäre möglicherweise sogar ein Kaufgrund für mich!
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Klar, aber aus ner normalen Konsole eine "echte" Debug-Konsole zu machen, gabs noch nicht, oder? Zumindest bei geschlossenen Systemen.
Man kommt dem aber teilweise sehr nahe.
Bei der Original Xbox kann sich die weiteren 64MB RAM einlöten :ugly:.

Aber wenn das gehen würde, wäre es für Hacker theoretisch einfach. Das Ziel müsste nur sein, diesen kleinen Fitzel Code, der aus ner normalen Konsole eine Debug macht, auszuführen. Und dann kann man machen, was man möchte. Deshalb glaube ich nicht daran.
Dank Verschlüsselung und individuellen Keys ist das heute nicht mehr so einfach X(

---------- Beitrag um 22:51 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag um 22:50 Uhr ----------

Microsoft has confirmed the reports about self-publishing on Xbox One. Weeks ago, I was told this was to be their big Gamecom announcement.
https://twitter.com/patrickklepek/status/360135733303975937


Microsoft details Xbox One indie self-publishing, 'every Xbox One can be used for development'
"Our vision is that every person can be a creator," Marc Whitten, corporate vice president at Xbox said in a statement. "That every Xbox One can be used for development. That every game and experience can take advantage of all of the features of Xbox One and Xbox LIVE. This means self-publishing. This means Kinect, the cloud, achievements. This means great discoverability on Xbox LIVE. We'll have more details on the program and the timeline at gamescom in August."
 

crack-king

Administrator
Team-Mitglied
systems, systems, systems, systems, systems, systems
Hmn..Bin gespannt, wie das aussehen soll. Wenn man darauf ernsthaft entwickeln könnte...Warum nicht?

Aber gute Idee Microsoft! Erst scheiße fabrizieren und dann Stück für Stück alles ändern. Man hätte es ja lange geplant :D
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
Ganz so einfach ist es dann doch nicht:
Microsoft's Marc Whitten just told us that devkit functionality will be added at a later date.
Xbox One self-publishing won't be ready at launch, but will hit within the first year we're told sbn.to/18AdPca via @Polygon
MS dagegen quatscht von "das war von Anfang an unser Plan", was von Entwicklern nicht bestätigt wird:
A few months ago this was not being planned by them internally, and they explicitly said it wasn't going to be possible (and that was the clear message behind closed doors). There were even factions within Microsoft aware of the stupidity of the situation who were proactively looking for loopholes to effectively allow self publishing in a practical sense even if it wasn't technically the case.

This is a change in policy and strategy from earlier in the year, and the fact it isn't going to be ready at launch is evidence that this change is recent.


Great news for independent developers and publishers in any case. Looking forward to hearing more because the devil is in the details.
Quelle

Div. Indie-Entwickler haben auch gemischte Gefühle, vor allem aufgrund ihrer schlechten Erfahrungen in der Vergangenheit.
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
Ein interessanter Thread bezüglich eine der größten Marken auf der 360:
Wie stehen die Chancen auf ein Xbox One Gears of War.

Was ich nämlich nicht wusste und ein Grund warum bei Judgment ein anderes Team eingesprungen ist:
Cliff Blezinski, Rod Fergusson, Lee Perry, Chris Wynn, and Quinn DelHoyo all left
Von MS gibt es ja noch keine Info bezüglich dem Franchise, oder?
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Also RIP Epic?


Wurde auch teilweise nach China verkauft :ugly:
Partial acquisition by Tencent

In July 2012, Chinese company Tencent Holdings acquired approximately 48.4% of Epic then issued share capital, equating to 40 percent of total Epic — inclusive of both stock and employee stock options, for $330 million. Tencent Holdings has the right to nominate directors to the board of Epic Games and thus accounted for as an associate of the Group. A number of high profile staff left the company months after the deal was announced.
http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Games
 
Somit steht ein MultiPlatform-Gears of War eigentlich nichts im wege, wenn irgendein China-Businessmann das Reden hat.
Auch wenn ich mich damit nicht beliebt mache, aber ich brauche die Gears-Reihe nicht umbedingt auf der Playstation. MMn ist die Reihe total überbewertet. Ich habe GoW3 und Judgement gespielt und beide haben mir zwar Spaß gemacht, aber wirklich was Besonderes ist es mittlerweile nicht mehr.
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
Naja bevor wir jetzt über Pro- & Kontra von Gears auf der PS4 reden:
Epic bräuchte einen Publisher. Sie machen zwar genug Kohle, aber alle ihre Produkte wurden über einen Publisher veröffentlicht.
Gears kam über MS raus, für eine PS4-Version bräuchten sie einerseits auf der Playsi einen Publisher und andererseits vlt auch auf der Xbox One einen, da MS KAUM Interesse hat, einen Multiplattform-Titel zu veröffentlichen.
 

FlyingUberHuzo

<enter custom title here>
systems
PSN-Name: nazcape
Spielt gerade: Nioh2 - MHW:Iceborne
Naja bevor wir jetzt über Pro- & Kontra von Gears auf der PS4 reden:
Epic bräuchte einen Publisher. Sie machen zwar genug Kohle, aber alle ihre Produkte wurden über einen Publisher veröffentlicht.
Gears kam über MS raus, für eine PS4-Version bräuchten sie einerseits auf der Playsi einen Publisher und andererseits vlt auch auf der Xbox One einen, da MS KAUM Interesse hat, einen Multiplattform-Titel zu veröffentlichen.
Bedenken wir mal wie beliebt die Reihe auf der Xbox360 war würde sich EA, Activision oder 2K Games anbieten.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
"It's kind of weird," Multerer told us. "There are debug Xboxes, absolutely, but it's the exact same hardware as a regular Xbox, it's just which keys and which certificates are on it, allowing it to see which version of the [Application Programming Interface] is in production."

According to Gibson, Microsoft operates fewer proprietary tools for Xbox One development and publication, which means more freedom for developers. "Is it easier to use your own services? Absolutely," he began. "We've used a lot more common protocols for this Xbox than the previous Xbox. In the previous Xbox, we had things like the proprietary security protocol, we had a much more locked-down way for applications or games to call services provided by the actual game developers, and all that stuff is a lot easier now."

There's more automation, too. "We have typically had requirements that involve a lot of games applications, evaluating how many times they call service "X" or "Y", and all that stuff is completely automated in the new Xbox. So we're on a path, absolutely, to allow a much larger array of developers to write applications and experiences."

Unlike on Xbox 360, developers won't have to shuttle between "development environments" for game creation, testing and publication. Instead, everything happens in the "production environment", Xbox Live. "The other fundamental thing, the step that we took to make it much more open is that on Xbox 360, we have all these different environments. We ask application developers to go through what we call CertificationNet, PartnerNet where there's like, I guess, separate walled environments.

"In the new Xbox, it's all production. So the way a developer uses and uses all the new Xbox's capabilities is all just in production. We have a bunch of mechanisms to manage, you know, IP protection and things like that."

Multerer offered a bit of clarification on the specifics of how this will work. "A developer, who's writing a new game, can basically create a Sandbox, that is using all Production resources - like Production friends or Production profile - but they're only allowing a certain set of users to have access to this development Sandbox."

"So we're taking a lot of steps to make it so that a wider array of developers can develop things for this Xbox," Gibson concluded, "And to make it so our certification requirements and typical curation procedures are much easier and more streamlined."

He added, however, that Microsoft will continue certain of its existing practises for the moment on Xbox 360. "The way that we do tooling, the way that you actually build and use Xbox Live, I mean, it's worked, it's been great for us, we're just making it a lot easier for next generation.

"We still have PartnerNet, because we still have many parts ready for the system that are going to live for a long, long time, and we're, we're still going to be doing lots of things on 360 and PartnerNet is a key part of that."
Gibson also shed a bit of light on how development differs when coding for Xbox One's Windows-derived OS, which is designed to run in parallel with the gaming partition, allowing instant switching between games and apps.

"The applications are very similar to Windows 8, like we brought a lot of the Windows 8 namespace - WinRT can be used for building those applications, the time it takes to port a Windows 8 application to the new Xbox?" he said. "It's super, super easy. There's some things we added to the platform for handling gestures, for handling voice and handling ten foot UI paradigms."

Creating games for the gaming partition is "more similar to 360, but there is a bunch of pretty significant changes to the tool set. Even the way we try to streamline certification requirements, all of our service involvement - we want developers to be developing in production services, not the previous environments we've had and the 360 development environment.

"We have a whole bunch of new developer tools. We have some, you know, popular developer tools that are on 360 like PIX, that are still a big part of the new Xbox development tools, but in terms of like, the title configuration tools? We have new versions of all those for the new Xbox."
http://www.oxm.co.uk/59024/features/microsoft-talks-making-life-easier-for-developers-on-xbox-one/
 
Zuletzt editiert:
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
Was ist mit EA? Die haben auch Bulletstorm gepublisht.
Bedenken wir mal wie beliebt die Reihe auf der Xbox360 war würde sich EA, Activision oder 2K Games anbieten.
Wenn das so einfach wäre, hätte das Epic dann nicht schon lange versucht?

Der Publisher muss das Ding ja nicht nur ins Regal stellen, es gehört auch eine fette Werbekampagne bei so einem A³-Spiel dazu.

EA hat sich bei Bulletstorm ja schon mal bei Epic eingekauft, ging aber nach hinten los. EA Partner ist damit auch Geschichte, man konzentriert sich lieber auf interne Titel. Bei Acti hat man schon Monsterausgaben bei Destiny und 2K/T2 schon mit Rockstar einen A³-Entwickler im Gepäck.

MS freut sich dagegen über jeden 3rd Entwickler, da man selber nicht die Studios hat.
Als Preis dafür behält der Entwickler die IP-Rechte (einen ähnlichen Deal gibt es ja jetzt mit Insomniac).
 
Top