Final Fantasy Type-0 HD

#32
Je nach betriebenem Aufwand kann ich eine hohe UVP schon verstehen, um die Kosten zu amortisieren.

Wir reden ja von einem PSP Spiel, auf Niveau eines PS2 Titels (oder etwas drunter?), der für die PS4 portiert wird und auf der nicht schrecklich aussehen darf.
Da ist wohl nicht viel mit "nur mal eben die Auflösung von 480x272 auf 1920x1080p drehen".

Ist auch irgendwie logisch, da einige Fans selbst bei 69 $ zuschlagen und der Rest greift dann eben bei günstigeren Preisen zu.
 

Planet

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PSN-Name: PlanetJumble
#33
So richtig episch geil ist die Begründung, weswegen es keine Vita-Version gibt:
Hajime Tabata sagte:
We did consider whether a Vita version would make sense for the title or not. And then afterwards—this is actually something I realized after creating the PSP version—in order to really bring out the best in this title, I felt that a bigger screen would be more appropriate in terms of the depth that it provides and the distance you have to the enemies, to the characters. It just made more sense to take it to the big screen. In terms of controls, also, it made more sense to have these sort of intuitive controls that are available for the console. In addition to that, I am aging as well, and my eyesight is getting worse, so it was easier, naturally easier to develop something for the bigger screen versus the smaller screen.
Die Maßeinheit für das Für-Dumm-Verkaufen von Kunden ist Enix^2. :ugly:
 
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