InFAMOUS: Second Son

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PSN-Name: AngelVsMadman
#41
In beiden Fällen ein Mittelweg: Bekannter Name, aber neue Ideen.
Bei Killzone hat man alleine schon mal eine gaaaaaaaaanz andere Farbpalette, bei inFamous Second Son ist es nicht mehr die Thematik Gut/Böse die den Ton angbit.

Bei ND war es mit Uncharted vermutlich nicht so geplant, ebenso wie man lieber Killzone 2 schon früher in die Läden gestellt hätte.
Beide Studios musste erstmal mit der Hardware vertraut werden und Sony hat ihnen auch die Zeit gelassen.
 

crack-king

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#42
Naja, mal schauen. Ich hätte mir auch die neue IP gewünscht, aber gegen noch ein inFAMOUS hab ich nichts, wenn es ähnlich gut wird, wie der zweite. Einer meiner Lieblingstitel auf der PS3. Bin nur gespannt, wie sie die Kräfte jetzt erklären wollen und ob es verschiedene gibt oder jetzt Feuer die bestimmende Kraft ist. Sah ja zumindest im Trailer so aus.
 
PSN-Name: theDaxx
#43
Naja, mal schauen. Ich hätte mir auch die neue IP gewünscht, aber gegen noch ein inFAMOUS hab ich nichts, wenn es ähnlich gut wird, wie der zweite. Einer meiner Lieblingstitel auf der PS3. Bin nur gespannt, wie sie die Kräfte jetzt erklären wollen und ob es verschiedene gibt oder jetzt Feuer die bestimmende Kraft ist. Sah ja zumindest im Trailer so aus.
Das seh ich eigentlich genauso. Teil 2 war gut, die Kräfte schlüssig und vor allem abwechslungsreich. Mich stimmt die Sache positiv, dass das Grundgerüst wohl beibehalten wird, die Kräfte aber frischen Wind bringen. Dann ist das nicht so wie bei Assassin's Creed, wo letztendlich immer der gleiche Ansatz verwendet werden muss.
 
PSN-Name: Neppomuk_
#44
Ich möchte da mal den ersten Teil in Erinnerung rufen. Es wird ja am Ende definitiv geklärt, wer Kessler ist. Und die anderen weiblichen Bos Gegner, da ist auch noch nicht ganz geklärt, wie diese mit Kessler verbunden waren. Resp. wie diese mit Kessler reisten ;) Und mit diesen "Second Son" war da nicht im ersten Teil auch bereits etwas erwähnt? Könnte sein dass der 3. Teil diese Zeitschleife schliesst und da noch ein paar Lücken aus dem 1. Teil schliesst.
Teil1 ist schon eine Weile her, müsste den mal wieder durchspielen um die Fakten aufzufrischen, aber ich mag mich noch daran erinnern, das ich am Ende ein paar offene Fragen hatte, welche im 2. Teil gar nicht behandelt wurden.
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
#45
Die Geschichte wurde glaube ich in einem der Comics näher ausgeführt und der Verzicht auf eine Zahl deutet wie bei Killzone darauf hin, dass es keine 0815-Fortsetzung wird, sondern eine weit genug abgesetzte Fortsetzung. Ist auch mal erfrischend nach all den Reboots.
 

Greek God

Dynamic Entry into Ark Blast
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PSN-Name: Greek-God88
Spielt gerade: Cold Steel
#47
Infamous: Second Son Is A PS4 Launch Title, Says Sucker Punch Dev
inFamous: Second Son is a PlayStation 4 launch title. The game will ship in Q4 2013 according to this resume from Sucker Punch’s rendering programmer. Another Sucker Punch developer notes the 2013 timeline for the game too.



inFamous: Second Sun uses high dynamic range (HDR) imaging for lightning and other graphical effects. The game has a real-time "wetness" and puddle system plus high quality sky and atmosphere effects.



Motion capture work for facial animations is being done at Digital Domain, a company that made in-game cinematics and teaser trailers for The Darkness II and Gears of War.
Read more at http://www.siliconera.com/2013/03/2...le-says-sucker-punch-dev/#Hka80AJxUpXsHqmB.99

So ein dreck ich will mir keine Ps4 zum launch holen :ugly:
 
Zuletzt editiert:
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PSN-Name: AngelVsMadman
#48
Scheiße, egal wieviel die Konsole kostet, der Launch wird für mich teuer.
Ist auch das erste Mal, dass ich mir wirklich viele Spiele zum Launch sehe. Bei der Vita hat mich nur Uncharted wirklich interessiert, Wipeout 2048 hätte ich mir nicht geholt, wenns amazon nicht beigepackt hätte.
 
#50
Ich LIEBE diese Reihe !!
Infamous 1 und 2 waren einfach grandios. Mit Uncharted und ein paar anderen (RDR, Demons souls,...) das beste neue Franchise dieser Generation.
Sollte Teil 3 wirklich ein Launchtitel werden, MUSS ich zum Release zugreifen !
 

Greek God

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PSN-Name: Greek-God88
Spielt gerade: Cold Steel
#59
inFamous: Second Son was one of a number of PlayStation 4 titles unveiled during the console’s announcement event in February. Although Sony has already shown a debut trailer, details have been mostly kept under wraps – until now.

The latest issue of Game Informer contains a blowout of inFamous: Second Son through a 10-page cover story. We’ve rounded up some information from the magazine below, but you can find even more content – including screenshots – in the publication’s June 2013 release.

- Conduits now referred to as bioterrorists
- New area of government keeps track of the conduits: Department of Unified Protection
- Condits have been identified, holding them without trial in containment facilities
- Department of Unified Protection shows its power during an operation that doesn’t go as planned in Seattle
- Transport vehicle crashes and the conduits escape
- DUP sets up roadblocks and won’t let anyone enter/leave
- Condits have been identified, holding them without trial in containment facilities
- Department of Unified Protection shows its power during an operation that doesn’t go as planned in Seattle
- Transport vehicle crashes and the conduits escape
- DUP sets up roadblocks and won’t let anyone enter/leave
- Lots of security systems are sent out and Seattle is turned into something reminisint of an airport
- There are elevated walkways with search-lights and security cameras as well as checkpoints and scanners
- Game has parallels to post-9/11 America setting
- Security vs. freedom theme
- DUP is like the TSA

DUP guards

- DUP guards feature behavior similar to that of SWAT teams/trained military police
- Others have a seemingly supernatural ability to shield themselves and move around quickly
- Sucker Punch won’t elaborate on this further

Protagonist

- Stars 24-year-old Native American Delsin Rowe
- Delsin is the artistic type with a chip on his soldier
- Fan of anti-authoritarian street art
- Likes tagging buildings with his own art
- Very much an average guy until the conduit-transport vehicle crashes
- Delsin tries to help those in the wreck, and learns that he’s been a conduit all along with dragging an injured conduit from the area
- Soon realizes that he can control smoke
- Natural power lets him absorb other conduits’ power
- Can use more than smoke power
- Delsin is excited about his power unlike Cole

Gameplay

- Delsin can take down different forward-operating bases run by the DUP around Seattle
- Can get through these areas with force, but eliminating security systems is more effective
- Smoke projectile at Delsin’s disposal
- Also can perform a smoke-dash maneuver somewhat like Nightcrawler
- Air ducts found all across Seattle
- Can use the ducts to get around or climb like Cole
- Another technique lets Delsin throw smoking fireballs
- When Delsin descends, he can perform a “move” like Cole’s thunder drop
- Forests act as the edge of the game world
- Another move: smoke cloud; immobilize enemies
- Can restock on smoke from chimneys, destroyed cars, and even tear gas canister
- Can also use Delsin’s chain as an alternative weapon
- Absorb smoke by pressing both thumbs down on the touchpad
- Touchpad can also be used to free conduits in cells
- Team wants to simply the controls; inFamous 2 actions required multiple button presses
- One moment of the demo lets players make a decision about killing a DUP officer or not
- Can switch between entire sets of power that complement each other

General

- Sucker Punch recreated the city’s feel instead of specific road layout
Some additional info courtesy of gofreak...

Originally Posted by gofreak:
- Some info on touchpad usage - Infamous currently uses it to build up 'smoke power' in the player and for example, for flicking up to open up a compartment on a machine before tapping the trigger button to fire and destroy it.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=554826

Most Wanted auf der Ps4 :sabber:
Bin gespannt welche anderen Kräfte Delsin im laufe des Spiels bekommt
 
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