War das erste Tomb Raider (also der Reboot) eig so gut, dass es sich für MS lohnt, dass (zeit)exklusiv zu machen?
Ich gehe sogar soweit und behaupte, dass Tomb Raider das BESSERE Uncharted war.
Vlt nicht von den Charakteren her und die Story wirkte auch stellenweise etwas konstruiert, aber vom Gameplay her.
Tomb Raider versuchte immer wieder weniger linear als Uncharted zu sein und hat stellenweise schöne Hubs aufgebaut, welche die lineareren Levelabschnitte miteinander gut verbunden hat.
Wirkte so deutlich offener als Uncharted, klar kein Open-World aber man konnte auch nach dem Durchspielen die einzelnen Gebiete nochmal besuchen um div. Kleinkram zu sammeln und da wirkte es nicht so abgenutzt wie der Sammeldurchgang bei Uncharted.
Darum hoffe ich auch dass dies Uncharted 4 mind. so gut umsetzt, wenn nicht sogar besser.
Hier noch ein paar Infos zu Rise of Tomb Raider:
- At least two different locations across the globe.
- Jonah is back from the first game
- Environment itself as the main antagonist.
- Cloth and herb to heal wounds.
- More than one of each weapon type.
- Variety of bows with different attributes.
- Weather system that animals and human enemies react to.
- Not sure if they confirmed a day night cycle or not, they mentioned "animals reacting to" time of day.
- Hub areas are two to three times bigger than previous game.
- Lara can climb trees, hide in bushes, swim.
- Pushing for pre planning aspect to engaging in combat, though sneaking past everyone isnt the goal.
- Tools for distracting enemies and luring them where you want them.
- You can lose the enemies after engaging them.
- Game informer says combat reminds them of the Last of Us.
- CD talks about doing more with tombs and puzzles this time around.
---------- Beitrag 04.02.2015 um 00:33 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag 03.02.2015 um 23:41 Uhr ----------
From the puzzle part of the article.
- Want greater emphasis on puzzles this time.
- Talk of 'nested puzzles' returning from past Tomb Raider games; multi-stage puzzles.
- CD wants to integrate combat and traversal challenges into the puzzles.
- Still aiming to have the puzzles make sense in a realistic setting.
According to GI, Nixxes is doing the 360 port. CD is focused on the Xbox One, and they claim they're doing it without even thinking of the 360 version.
Quelle