Allgemeine News

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Spielt gerade: warten auf Anarchy Reigns
Wunschliste:

SSX
Mirrors Egde 2
Black 2
Mikami/Suda51 Projekt
Insomniac Titel
Respawn Titel

Was es wirklich wird:

Fifa 12
NBA 12
NHL 12
Madden 12
Sims 4
Fight Night Round 5
 
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Erste Neuankündigung von EA

Alice: Madness Returns Teaser

http://www.ea.com/alice/videos/teaser-trailer

Showcase hat begonnen, erstes Spiel: Sims 3 :ugly:

Noch eine Neuankündigung:

Darkspore

EA Reveals Darkspore, a New Sci-Fi Action Role-Playing Game in Development From Maxis Studio

Darkspore to Introduce Innovative Character Customization, Gameplay Mechanics and Online Play to Genre

REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Maxis™, an Electronic Arts Inc. (NASDAQ:ERTS) studio, today announced the next project in its award-winning portfolio of PC games: Darkspore™, an online, science-fiction action role-playing game, is currently in development for a February 2011 launch. Darkspore is rich in action and fiction, and is being written and developed by some of the most talented minds in the video game industry.

“The team has combined these inspirations to produce a unique take on the action RPG genre.”

“Darkspore is inspired in part by the award-winning creature editor tech of Spore, but also in large part from the team’s own passion for gaming and prior experience,” said Lucy Bradshaw, General Manager of Maxis Studio. “The team has combined these inspirations to produce a unique take on the action RPG genre.”

Darkspore will feature dynamic, fast-paced action as players battle across alien worlds to save the galaxy from the mutated forces of Darkspore in a four-player co-operative and full single-player campaign, as well as intense multiplayer battles. In order to defeat the malicious Darkspore, players will need to collect an arsenal of living weapons - genetic heroes with different combat abilities - and upgrade them with tens of thousands of collectible body parts and armor.

Darkspore will feature three unique classes of five different genetic hero types, with a limitless number of upgrades and customizations available through the parts players collect on each planet level. As players progress, Darkspore builds in intensity, with new planets and enemy forces requiring players to strategically select the right squad and ability combinations to succeed in their missions.

EA is scheduled to launch Darkspore in February 2011. Consumers can keep up-to-date on the latest Darkspore developments at www.darkspore.com.
 
Zuletzt editiert:
Sony zeigt 360 Grad Display Prototypen RayModeler (mit Video)

Das Prinzip kennen wir spätestens seit Star Wars: eine 3D-Darstellung, die ohne Spezialbrille auskommt, weil man um sie herumgehen kann. Anders als bei Prinzessin Leias Hologramm ist Sonys RayModeler zwar selbst nicht durchsichtig, aber er funktioniert genau nach diesem Prinzip, denn es werden 360 Bilder erzeugt, die zusammen die Illusion der Dreidimensionalität erzeugen. Sony will [...]
Quelle: Direktlink

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6BFKC-NKRFw&feature=player_embedded"]Sony RayModeler, a 360-Degree Autostereoscopic Display Prototype [/ame]
 
NBA Jam rated for PS3, 360 by ESRB



Doesn’t get any more “slammin” than that.

Following a past mention from German ratings board the USK and the SKUs being outed in a CV before that, the ESRB’s now rated PS3 and 360 versions of NBA Jam on it website.

The listing’s been pulled, but Kotaku grabbed it before it was.

Since its reveal earlier this year, the EA Sports game, a reboot of the mental arcade basketball series, has been a Wii exclusive.

Guess it ain’t any more. Except it is. For now.

NBA Jam’s out this fall.
Quelle: Direktlink
 
PSN-Name: juice_2k7
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Neues Insomniac Spiel auf der PAX??

Want to know when we're announcing our next game? Find in our new newsletter this Friday! Sign up to get it here! http://bit.ly/b0OkQd #fb
http://twitter.com/insomniacgames/status/19673244406

@Tien__Nguyen yes - we have very exciting plans for PAX we are going to announce soon!
http://twitter.com/insomniacgames/status/19353854380


Hoffentlich handelt es sich dabei um den EA Titel, Resistance und R&C find ich ziemlich..meh.
 
Sony werkelt an Blu-ray-Nachfolger
Sony hat gemeinsam mit Wissenschaftlern eine neue Lasertechnologie entwickelt GroßansichtSony hat gemeinsam mit Wissenschaftlern eine neue Lasertechnologie entwickeltWährend sich die Blu-ray ihren Weg zum Massenmarkt bahnt, arbeitet Sony gemeinsam mit japanischen Wissenschaftlern von der Universität Tohoku an einem Nachfolgeformat. Mit Hilfe einer Lasertechnologie soll die Kapazität optischer Discs um das Zwanzigfache gesteigert werden. Wie die Abteilung Advanced Materials Laboratories der Sony Corporation bekanntgab, könne der neu entwickelte blauviolette Laser extrem schnelle optische Impulse erzeugen. Das Ergebnis sei ein 100 Mal größerer Output als bei den derzeit führenden Lasertechnologien.



Der neue Laser könnte sowohl für das Schreiben als auch das Lesen optischer Discs eingesetzt werden. Somit würde die Kapazität optischer Discs auf rund einen Terabyte (1024 Gigabyte) steigen, was beispielsweise die Platzierung aller Staffeln einer TV-Serie auf einer einzigen Scheibe ermöglichen würde. Noch liegt eine Markteinführung in weiter Ferne. Sony berichtet allerdings über erste erfolgreiche Tests und arbeitet weiterhin an der praktischen Umsetzung der Lasertechnologie.

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Analysten erwarten schwarzes Sony-Quartal
Das neue PlayStation-3-Modell verkauft sich international gut GroßansichtDas neue PlayStation-3-Modell verkauft sich international gutDas neue PlayStation-3-Modell verkauft sich international gutAm Donnerstag wird Sony die Finanzergebnisse für das erste Geschäftsjahresquartal veröffentlichen. Die Zahlen werden international mit Spannung erwartet. Wird sich doch dann zeigen, ob und inwieweit der Sparkurs die erhoffte Wende gebracht hat. Von der Nachrichtenagentur AFP befragte Analysten erwarten positive Nachrichten aus Tokio. Allen voran Sony Computer Entertainment soll großen Anteil an einer möglichen Rückkehr in die schwarzen Zahlen gehabt haben. In den vergangenen Monaten wurden die Produktionskosten von PlayStation 3 signifikant reduziert, zudem sorgte das neu eingeführte Slim-Modell zu einem Nachfrageplus. Gut abschnitten habe der Konzern aber nicht nur im Konsolengeschäft. Ehemalige Sorgenkinder wie die TV-Geräte der Bravia-Marke oder die Handys von Sony Ericsson sollen sich wieder besser verkauft haben.

Quelle: GamesMarkt.de
 
Valve on Left 4 Dead PS3: “Who knows”

Anyone up for Left 4 Dead on PS3? After the Portal 2 E3 megaton, “who knows”.

Valve PR boss Doug Lombardi has told PSM3 that the company’s taking a wait and see approach to bringing other in-house games, like Left 4 Dead, to PS3.

“Who knows what the future will bring,” said Lombardi.

As for any 3D and Move support on PS3 for Portal 2, there’s no chance.

“[Move and 3D] will have to wait for Portal 3 or another title,” he added. “We won’t be supporting those in Portal 2.”

Portal 2 is the studio’s first in-house PS3 project, although it isn’t its first game on the system altogether: The Orange Box released for PS3 in 2007.

But, unlike Portal 2, that wasn’t handled by Valve; it was ported by EA, which didn’t go down well with most PS3 users.

EA Partners boss David DeMartini called the port a “challenge situation”.

Portal 2 releases next year.
Quelle: Direktlink
 
Angry Birds auch für Playstation 3 angekündigt

Joe Wee - Co-Gründer vom Entwicklerstudio Rovio hat bekannt gegeben, dass das beliebte iPhone Spiel Angry Birds auch auf Playstation 3, PSP und Nintendo DS erscheinen wird. Der Titel konnte sich bisher über zwei Millionen Mal verkaufen und ist somit ein beliebtes App auf dem Handy von Apple.

Das Ziel im Spiel ist es mit Hilfe eines Katapultes die Vögel auf die Gegner, eine Armee von Schweinen und dessen König der die Eier der Vögel geklaut hat, zu schießen, dabei hat fünf verschiedene Vögel zur Auswahl die immer mit einer anderen Fähigkeit ausgerüstet sind.
Quelle: Direktlink

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=I2SaZQ882zg&feature=player_embedded[/ame]
 
EA registers Dead Space: Sabotage domain



Beastie Boys this isn’t.

EA registered the domain Dead Space: Sabotage at the end of last month. Its proposed usage is unknown.

EA has already revealed details on how Dead Space 2’s back-story will be told prior to the game’s release next year, including plans for an animated feature, a graphic novel and the launch of spin-off title Dead Space: Ignition for PSN and XBLA.

Dead Space 2 releases on January 28 in Europe for PS3, 360 and PC, with a US release before it on January 25.
Quelle: Direktlink
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Mr Pachter hat wieder mal gerülpst & da kam wie üblich recht viel Mist raus.
Nachdem er anscheinend von den Publishern eine Abfuhr zu seinem "bezahlen für Online"-Modell bekommen hat (oder es sich für ihn so anfühlte, nachdem selbst Acti zuerst mal Nein sagte), hat er sich jetzt eine neue Idee ausgedacht.
Man zahlt nicht für online-Zocken, man zahlt für Micro-Items, wie es im asiatischen Raum & bei Browsergames (die ja auch von dort rüberkommen) eingebürgert hat.
We are not sure which direction that monetization will take, but expect to hear about future plans for charging for premium services some time between this earnings cycle and early 2011.” continues Pachter, ”We think that scheduled releases like Call of Duty Black Ops, Medal of Honor and Halo Reach, and unscheduled releases like Grand Theft Auto 5 all will contain the opportunity for gamers to pay more to the publishers. While we don’t think that anyone will be compelled to pay for premium content, we think that it is highly likely that the content will be offered for a fee, and that as a result, fewer hours will be spent playing these games for free than has been spent on their prior versions
Damit nehme man nicht nur mehr Kohle ein. Nein auch die Leute, die durch so etwas angepisst werden, verbringen weniger Zeit im Onlinemodus & kaufen sich dann schneller den Nachfolger:
Charging for premium content is important for two reasons: first, it should drive higher revenues and profits for the publishers who charge; and second, it is likely that the creation of premium content will limit the number of hours spent playing multiplayer games for free, thereby disaggregating a large number of consumers who will likely begin purchasing packaged products again
Man ist natürlich von dieser Methode überzeugt & glaubt nicht, dass Publisher auf dieses zusätzliche Körberlgeld noch lange verzichten werden.
Activision soll sogar gegen Ende des Jahres ein entsprechendes Modell einführen:
As we said above, we do not think that charges for premium content will be mandatory, and we expect the publishers to continue to provide some form of online multiplayer for free. However, we think that the opportunity to charge something is too great to be overlooked by the publishers for much longer, and we expect to see Activision lead the way by creating a new system some time before the end of the year
Quelle
 
Jaffe: Gamers 'hate online trophies'

David Jaffe has been pondering how Twisted Metal will make use of trophies and, in true Jaffe style, has been thinking aloud on Twitter.

"Dunno on trophies yet but more and more it sounds like most plyrs hate online troph," said Jaffe in his best t3Xt spe3k.

"So my gut says we will lean very heavily towards SP trophies. Perhaps 90/10 split? What say you? :)"

When one tweeter suggested that online trophies distract people from the overall team objective, Jaffe offered more thoughts:

"Sure but if the goal of the trophy=goal of the mode, it works, yes? Ex: be on a winning NUKE team 10 times."

"We would not make u win a ranked match 10 times IN A ROW, but we prob wud say win a match 10 times to get a trophy."

David Jaffe is a bit of a compulsive tweeter, the Eat Sleep Play dev spewed Twisted Metal details all over the social networking site back in July.
Quelle: Direktlink
 
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