Allgemeine News

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
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Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
http://squaretrade.wordpress.com/20...inds-nintendo-wii-most-reliable-game-console/

During the first 2 years of ownership, 2.7% of Wii owners reported a system failure to SquareTrade, compared with 10.0% of PlayStation 3 owners, and 23.7% for Xbox 360 owners.
Highlights from the study include:
Excluding “Red Ring of Death” failures, which are covered by Microsoft’s 3-year warranty, 11.7% of Xbox 360 owners reported a failure.
While the RROD problem continued to be the major issue for Xbox 360s purchased through 2008, early indications point to the problem abating in 2009.
The most common types of problems seen with the PS3 and Xbox 360 were disc read errors and output issues. The Wii had more power and remote control issues than the other 2 systems.
 
Pac Man feiert sein Comeback mit einer Evolution

Am 22. Mai feiert der Videospielheld Pac Man sein 30-jähriges Bestehen. Aus diesem Anlass hat Namco Bandai im Rahmen einer Pressemitteilung bekannt gegeben, dass auf der E3 im Sommer ''die Zukunft des Franchise'' vorgestellt wird.

Es heißt, dass unangekündigte Titel für Konsolen, tragbare Geräte und Arcade-Automaten präsent sein werden. Konkrete Plattformen wurden hingegen nicht genannt.


Quelle: Direktlink
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Passt hier am besten rein.
Der überarbeitete DF Face-Off Runde 25. Jetzt mit Installationsgröße (für 360 & PS) & genauer Soundangabe!
Folgende Spiele werden verglichen:
Insgesamt schneidet die PS3 meistens recht gut ab. Es sind tatsächlich Performance-Verbesserungen bei Episodes from LC zu verbuchen.
Bei SSF IV hat Capcom die Low-Res Nahaufnahmen durch die Hi-Res ersetzt (waren vor her nur auf der 360). Bei Sonic & SEGA All-Stars Racing wurde zugunsten einer höheren Framerate auf V-Synch verzichtet (auf der 360 ständig, bei der PS3 nur unter Last) & bei AvP ist leider die PS3 von mehr Tearing "geplagt".
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
EA will für seine Sports-Spiele zukünftig Geld für die Nutzung des Onlinemodus verlangen, sollte das Spiel gebraucht gekauft werden.
Dem Spiel liegt ein Code bei, welcher Zugriff auf den Onlinemodus gewährt. Gebrauchtkäufer müssen dieses Code (sollte er schon benutzt sein) jedoch im PSN-Store oder XBL-Marketplace erst erwerben (soll 10$ kosten).
Quelle
 
PSN-Name: Drouxor
Spielt gerade: mit den Zeigern seiner DigitalUhr
Boah .. ey ich dachte EA würde sich langsam machen .. aber sowas -.-

streicht doch eifnach alle online modis wenn ihr sie den spielern nicht gönnt .... aber auf teufel komm raus überall profit rauszuschlagen -.-
 
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PSN-Name: AngelVsMadman
Ungefähr das selbe hat Sony auch schon bei SOCOM FTB3 gemacht.
Ist zwar Mist, aber ich kann den Publisher irgendwie auch verstehen. Man finanziert (zumind. bei der PS3-Version) den Onlinemodus aus den Einnahmen durch die verkauften Einheiten & wenn da viele nur gebraucht kaufen, sieht das Geld nur gamestop & co.
Ist jetzt vlt nicht auf der PS3 der Beinbruch, aber interessant wird es für Gebrauchtkäufer auf der 360. Denn die zahlen für die Nutzung des Onlinemodus 2x (wenn auch bei einem davon nur einmalig).
 

crysmopompas

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Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Sega Pushes Xbox 360 and PSP This Year

There's a slight imbalance in Sega's software software release plans for the current year, shared yesterday in Sega Sammy Holdings' annual earnings report.

Sega says that it plans 15 Xbox 360 SKUs for the year. PS3 and Wii get 11 SKUs each.

Additionally, Sega expects 360 to be its biggest platform in terms of overall software sales, with 2.66 million units. For PS3, Sega expects 2.52 million units. For Wii, Sega expects 1.55 million.

In portables, PSP will get 14 SKUs for 1.93 million units. DS will get 10 SKUs for 1.57 million units.

Sega's apparent leanings towards Xbox 360 and PSP are new this year. Last year, Wii and DS got most Sega SKUs and sold the most units -- respectively 23 SKUs for 5.74 million units and 24 SKUs for 4.29 million units.

Last year, Xbox 360 got 16 SKUs for 2.3 million units. PS3 got 20 SKUs for 3.56 million units.

PSP got just 8 SKUs last year, totaling 1.31 million units. The Japan-only Phantasy Star Portable 2 accounted for roughly half of those sales.

Total sales last year were 26.75 million pieces of software across 105 SKUs. Mario & Sonic on DS and Wii accounted for 6.53 million of that software total.

You can see more Sega sales figures (and Sammy pachinko figures if you like) at the Sega Sammy press release page.
http://www.andriasang.com/e/blog/2010/05/15/sega_x360_and_psp_push/
 
Rumor – Battlefront 3 leaked by GameSpy

A massive rumor, and one not to get too excited over because – well it’s a rumor – has GameSpy accidentally outing Star Wars: Battlefront 3.

According to a fan based Battlefront 3 site, there’s a list supposedly from a program that allows you to check out the servers GameSpy host for gaming.

In a screen of the list, plain as the nose on your face, is a listing for Star Wars: Battlefront 3.

The site that posted this admits that it’s possible to fake this, but it’s there for your critiquing eye anyway.

Undoubtedly, BF3’s the game rumor that never seems to die, ya know. Last we heard, it was rumored that since Free Radical lost the rights on the game, that Rebellion took it over – this was after a former-Free Radical employee leaked game shots and Lucasarts called for the offending material to be removed.

Rebellion then announced Star Wars Battlefront: Elite Squadron, and we have heard nothing since – until today.

We’ll shoot a mail off just in case, but if true, don’t expect Lucasarts to admit it’s real, until the firm is damn good and ready to reveal the game.

If it ever happens at all.
Quelle: Direktlink
---------- Post added at 01:07 ---------- Previous post was at 00:36 ----------

LEGO Universe subscription plan revealed



The subscription plan for LEGO Universe has been revealed on the MMO’s official website, and the pricing seems to be about the norm.

The game itself will run you $39.99 and comes with a 30-days worth of free play time.

It will then run you $9.99 per month, $49.99 for six-months, or $89.99 for an entire year – which like all MMO plans, is cheaper when you pay in bulk.

Those who decide to pre-order will get an exclusive mini-figure and a code to redeem the mini-figure as a playable in-game character.

Find out more through here.

It’s out in the fall, and the disc is playable on both PC and Mac.
Quelle: Direktlink
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=HOe1msdIdI4&feature=player_embedded[/ame]

---------- Beitrag um 17:00 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag um 15:38 Uhr ----------

The first tracks from the game to be revealed are:

* AFI – “Dancing Through Sunday”
* Anthrax – “Indians”
* Avenged Sevenfold – “Bat Country”
* Black Sabbath – “Children Of The Grave”
* Buzzcocks – “What Do I Get?”
* Children Of Bodom – “If You Want Peace… Prepare For War”
* The Cure – “Fascination Street”
* Def Leppard – “Pour Some Sugar On Me (Live)”
* Dethklok – “Bloodlines”
* Dire Straits – “Money For Nothing”
* DragonForce – “Fury of the Storm”
* Drowning Pool – “Bodies”
* Fall Out Boy – “Dance, Dance”
* Foo Fighters – “No Way Back”
* Foreigner – “Feels Like The First Time”
* The Hives – “Tick Tick Boom”
* Jane’s Addiction – “Been Caught Stealing”
* Jethro Tull – “Aqualung”
* KISS – “Love Gun”
* Linkin Park – “Bleed It Out”
* Megadeth – “Sudden Death”
* Metallica & Ozzy Osbourne – “Paranoid (Live)”
* Muse – “Uprising”
* My Chemical Romance – “I’m Not Okay (I Promise)”
* Night Ranger – “ (You Can Still) Rock In America”
* Nine Inch Nails – “Wish”
* The Offspring – “Self Esteem”
* Queen – “Bohemian Rhapsody”
* Rammstein – “Waidmanns Heil”
* The Rolling Stones – “Stray Cat Blues”
* Silversun Pickups – “There’s No Secrets This Year”
* Slayer – “Chemical Warfare”
* Slipknot – “Psychosocial”
* Stone Temple Pilots – “Interstate Love Song”
* ZZ Top – “Sharp Dressed Man (Live)”


thesixthaxis.com
 
Sega: Der Online-Pass ist eine clevere Idee

Der von Electronic Arts eingeführte Online-Pass scheint bei der Konkurrenz auf ein wachsendes Interesse zu stoßen. Nachdem THQ das Modell bereits erfolgreich übernommen hat, prüft nun Sega eine entsprechende Umsetzung.

“Es ist eine sehr clevere Idee - und es ist etwas, das wir uns mit Sicherheit genauer anschauen”, zitiert MCV die Worte des Sega-West-Firmenpräsidenten Mike Hayes.

Wie bereits mehrfach erwähnt, werden beim Online-Pass die Online-Modi eines Spiels an einen einmalig verwendbaren Code gebunden. Gebrauchtkäufer müssen entweder ausschließlich offline spielen - oder einen gültigen Code erwerben, der je nach Publisher zwischen 5 und 10 Euro/Dollar kostet.

Quelle: Direktlink

 
Bodycount: “Make sure you actually have a story”, says Black June 4th, 2010 @ 19:26

Bodycount bossman Stuart Black has said that one of the lessons the team learned from Black was to make sure the game you are working on actually has “a story”.

Speaking with Joystiq, the lead developer said that since it was the first shooter the team had ever worked on, it was a learning experience for all involved, and this time around, it seems more prepared.

“Make sure you actually have a story, have a better sense of progression,” he said regarding what the team has learned.

“It was the first shooter for all of us making that, so it was a big, big learning

experience for all of us. I think we were right to be very focused on that core shooting, but we could have done more with that sense of progression, more sense of a journey, and pacing to the combat.

“So we’re very conscious of doing that [with Bodycount]. We started with that foundation of “here’s all the things we learned from Black,” so we can focus on that progression, that sense of story, and create a more holistic package than before.

“First, games in general, it’s about the doing. It’s the interaction that makes it special. And interaction and story aren’t very good things to match up. There needs to be enough story to justify what I’m doing, gives me a reason for what I’m doing.

“I think a lot of stories get caught up in plots and being convoluted. It’s about characters. It’s about identifying somebody and going on a journey with them.”

Sounds cool, and you know it has to be because Stuart Fucking Black himself said all this.

Bodycount is due out for 360 and PS3 early next year.
Quelle: Direktlink
 
Erstes Spiel von Ninja Gaiden-Macher Itagaki auf E3

08.06.10 - Die japanischen Valhalla Game Studios von Tomonobu Itagaki werden auf der E3 (15.06.10 - 17.06.10) in den USA ihr erstes Spiel vorstellen. Das teilt Itagaki auf seiner offiziellen Website mit.

Itagaki war zuvor jahrelang bei Tecmo beschäftigt, bevor er das Unternehmen im Juni 2008 verließ und mit Valhalla Game Studios im März 2010 seine eigene Firma gründete. Itagaki entwarf bei Tecmo Spieleserien wie Dead or Alive, Ninja Gaiden, DOA Extreme, uvm.

Die E3-Ankündigung umfasst ein komplett neues Spiel, zu dem Itagaki aber noch keine Details nennt.
Quelle: Direktlink
 
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