BioShock

Telespieler

wipEout F3600-Antigravity League Champion 2052
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#81
Leute kriegt Euch mal wieder ein...

Warum sollte bitte eine XBox 360 nicht mit der nötigen Power aufwarten können? Ich denke, die Konsole hat (von mir aus: leider) genug bewiesen, daß Spiele extrem gut auf dieser Kiste aussehen können.

Ich finde, daß vielmehr die PS3 noch meilenweit von dem Anfangshype in Sachen Grafikleistung entfernt ist.
Damit wir uns nicht falsch verstehen: ich finde die Grafiken der PS3-Spiele trotzdem sehr geil!
 
#82
Da kann ich mich Crash Bandicoot nur anschließen Bioshock wurde damals auf die Box zugeschnitten und sah dementsprechend auch ziemlich beeindruckend aus man kann nur hoffen das der PS3 Port nicht verhunzt wird wie zB. Fear.
 
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PSN-Name: EGOKill3r
Spielt gerade: RDR, Atomic Heart..
#85
Also Bioshock 2 kommt bestimmt auch für PS3, den es wurde bekannt gegeben das Teil 2 erst im Herbst 2009 erscheint, bis dahin is ja noch bissl Zeit.

Ich denke auch das sie Teil 1 Ordentlich Portieren. Schließlich sitzen da fähige Entwickler dahinter.
 

Heroic

walks on the brightside
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PSN-Name: The-Heroic
#86
bin zwar immernoch skeptisch über nen guten port, aber hieß es nicht irgendwo das bioshock mit verbesserten grafiken kommen solle, und das irgend n chef von der original pc version sich um die ps3 version kümmert?
 
#87
Weitere Informationen zur PS3-Umsetzung

Die EGM berichtet, dass die PS3-Variante technisch auf dem gleichen Stand der PC- und Xbox 360-Version bleiben wird. Verbesserungen und Zusatzinhalte sind zwar nicht völlig ausgeschlossen, allerdings auch nicht fest eingeplant – in diesem Punkt finden derzeit Verhandlungen statt. Alle für die Xbox 360 veröffentlichen Bonusinhalte werden es glücklicherweise auf die Blu-ray-Scheibe schaffen.

Quelle: Gameswelt
 
PSN-Name: Kereoon
#93
Ich warte erstmal die ersten berichte ab,aber Zusatz Inhalte wären schon ne feine ...


Vielleicht wird alles gut und das wird eine ordentlich Portierung ...

***Die Bilder werden bei mir nicht mehr angezeigt...
 

Heroic

walks on the brightside
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PSN-Name: The-Heroic
#95
Original von KingKolja
Sah das Spiel auf der Xbox360 auch so schlecht aus. ?(
Das habe ich irgendwie besser in Erinnerung.
nö, man sieht zwar ned viel, aber es is noned soo lange her das ichs aufm pc gespielt habe und auf den ersten blick sieht da eigentlich nix schlechter aus, außer vielleicht die auflösung, aber das ist ja klar.
 
#96
Dev. Infos zum Game:

Meet the teams bringing BioShock to PS3:

Hello everyone! We’re incredibly pleased that BioShock is coming to the PLAYSTATION 3. Now that the news is official, we’re very much looking forward to sharing a little more about what our team is doing to bring the game to life on the PLAYSTATION 3. We’ll be using this space over the coming months to tell you about new developments, new features and any interesting happenings around our offices. We’ll also be debuting exclusive content like the screenshots embedded in this post.



But first things first - before we get into too many details, let me tell you about the fantastic team that’s working on the PS3 version of BioShock.

The project is based in the 2K Marin studio, which is located in Novato, CA. The 2K Marin team has been collaborating with the 2K teams in Australia and Boston to build the game with team members in each of the studios building, coding, optimizing, bugfixing, and polishing away. On top of that, because this is the first PS3 title from 2K Marin, 2K Australia and 2K Boston, we’ve also got another development partner with some outstanding PS3-specific coding chops helping out with the project - we can’t talk about what studio that is yet, but we look forward to revealing that in the future.

For today, we’ll give a brief “who’s who” for the three 2K studios that are working together on BioShock for the PS3.

2K Marin: We started the 2K Marin studio in November of 2007 with a group of eight people who migrated across the country (and in some cases, the world) in order to continue working on BioShock. The core 2K Marin group includes the Executive Producer (me!), our Creative Director, Jordan Thomas (designer of the Fort Frolic level), Lead Programmer Carlos Cuello, and Lead Artist Hogarth de la Plante. All the aforementioned folks worked on the original version of BioShock. We’ve also got some extremely talented programmers including Ray Graham (previous titles include Godfather, The Simpsons, NBA 2K, and NBA Street) Johnnemann Nordhagen (formerly from Sony’s R&D group), David Pittman (previously of Stormfront Studios), and Jake Etgeton (also from the original BioShock crew), who are currently hard at work making builds and squashing bugs.

2K Australia: During BioShock development, Australia was the home of the tech team - the guys who worked on the core engine and rendering features that brought to life the gorgeous visuals of Rapture. Five members of that team, Mathi Nagarajan, Ben Driehuis, Daniel Lamb, Weicheng Fang, and Tim Cooper are now working on the PS3 version, focused on rendering, graphics and optimization. Their goal is to make the game run amazingly well on the PS3, and they’ve been making tremendous progress so far on that front.

2K Boston: The Boston team is the largest chunk of the BioShock team at the moment; many of them hard at work on some of the as-yet-unannounced components of the PS3 version. I can mention the work of one Boston team member, Ian Bond, who has been optimizing and refactoring the physics simulation for the game to take the maximum advantage of the PS3 hardware.



It can be tricky to coordinate the work of so many teams across so many time zones (the Boston team has almost no overlapping working hours with the Australia team); we make liberal use of phones, videoconferencing, forums, emails, and travel to keep everyone aware of what’s going on. The good news is that with all these teams on the case, development on the PS3 version goes on for roughly 18 hours a day!

That’s a brief overview of the teams working on the PS3 version. In the future, we’ll go into more depth about what’s different and what’s new in the upcoming release. We hope that you’re excited about BioShock coming to PS3 as we are, and we’ll see you again soon!
Quelle

Hört sich schonma nich schlecht an, da es anscheinend kein liebloser Port ala Lost Planet wird.
 
#97
Original von RockyC
It can be tricky to coordinate the work of so many teams across so many time zones (the Boston team has almost no overlapping working hours with the Australia team) (...) The good news is that with all these teams on the case, development on the PS3 version goes on for roughly 18 hours a day!
Meine romantisch leicht verklärten Vorstellungen von der Arbeitszeit eines Programmiererprofinerds scheinen doch etwas falsch zu sein ?(


Aber ja, hört sich ganz gut an, zu den kleinen Bildern kann man aber immer noch relativ wenig sagen ob es hier und da besser aussehen wird oder schlechter bei den Schatten z.B. etc.
 
PSN-Name: krazzo
#98
Hört sich aufjedenfall gut an, die scheinen sich wirklich Mühe zu geben ... nur sag ich ganz ehrlich: Ich bezahl bestimmt keine 60€ für das Spiel. Ich hoffe das es ähnlich ist wie bei Lost Planet, sonst muss das Spiel erst im Regal stehen bleiben.
 
#99
Original von krazzo
Hört sich aufjedenfall gut an, die scheinen sich wirklich Mühe zu geben ... nur sag ich ganz ehrlich: Ich bezahl bestimmt keine 60€ für das Spiel. Ich hoffe das es ähnlich ist wie bei Lost Planet, sonst muss das Spiel erst im Regal stehen bleiben.
Glaube mir das wird bestimmt nicht so sein wie bei lost Planet.
Ich selber habe es auf der 360 gespielt und es ist eines der besten offline-Shooter überhaupt . 8)
 
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