Dark Souls

PSN-Name: Syphire
#65
When an Oath is made, it determines the player's position on that topic, and that will impact the player's interactions with other players online. This could mean that making an Oath for something could make you allies with another player, or deadly enemies. The Oath System is not an all encompassing fixed alliance like a MMO Guild, instead it should be thought of as a system which serves as a guide for active roleplaying.

- The director also states that one of the most important things in terms of designing the game is emphasizing the importance of healing items and how useful they can be. Because of this, a lot of effort has been put into placing healing items around the world in the right places, so when the player works a little to look for stuff, there is a genuine feeling of satisfaction when such items are found.

- Because of how important healing items are, the Campfire System being used in part to create healing items is something they put in so that beginner players will not find themselves completely stuck when playing the game.

- Dark Souls is going to be a pretty hard game, but the director feels that it is a positive thing because the challenge gives the game value. To actually have challenging gameplay for the player to discover, learn, and overcome makes the game content much more satisfactory and worthwhile. He wants Dark Souls to be considered an "intriguing game", and they're keeping that in mind as they put on the final touches to the game.
Sehr cool. Besonders das mit den Healing Items. Wie genau das nun mit dem Oath System ausschauen wird weiss man noch nicht aber ich denke es geht in Richtung der World Tendency aus Demons Souls nur ein bisschen detaillierter so das man nun keine 'World Tendency' hat sondern eine zu einem Character.
 

Lexgen

spatial computing
#68
Von "Dark Souls" verspreche ich mir auch viel. Besonders die ungewöhnliche Mixtur aus Off- und Online-Spielablauf. Die indirekte Interaktion bzw. Kommunikation mit anderen Spielern soll ja ausgebaut werden. Man soll Nachrichten hinterlassen können, um die anderen Spieler vor drohenden Gefahren zu warnen. Man kann Proviant und Ausrüstung an bestimmten Orten für die anderen Spieler hinterlegen. Man soll sich auch als Levelobjekt tarnen können, wenn ein anderer Spieler in das eigene Spiel sozusagen einbricht und einen meucheln will. Im 4. Quartal ist es dann soweit...
 
PSN-Name: FlyingUberHuzo
Spielt gerade: Just Cause 2 aus dem PSN-Store...
#77
bin ich irgendwie der einzige der es schade findet, dass dies jetzt multiplat ist?

als lowbudget spiel angefangen, durch uns ps3ler akzeptiert worden, durch sony gepublished und jetzt von namco gepusht, da die sonst nichts gescheites zu bieten haben. :)
 
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