Driv3r - wer kauft sich das Game - ?

PSN-Name: Elbareon
#62
Erster Test zu Driv3r

04.06.04 - Das englische PSM2 Magazin hat Driv3r von Atari exklusiv getestet und mit 90 % bewertet. Redakteur Andrew Kelly bezeichnet das Spiel als technisches Wunder, das neue Maßstäbe setzt.
Die Handlung könnte einen etwas verwirren, doch dafür entschädigt die Straßenrennen-Action. Der 'Director Mode' wird besonders lobend erwähnt.

Die Abschnitte zu Fuß wären nicht schlecht, eher zweckmäßig. Driv3r sei besser als The Getaway, aber schlechter als GTA Vice City (dt. Vers.). Release: 22.06.04 (Europa)


www.gamefront.de


Na also... :D
 

.ram

Editor in Chief
Team-Mitglied
PSN-Name: dethforce
#63
*hust*

man munkelt(e) das englische mags nur dann eine testversion bekommen, wenn eine wertung von 90+ garantiert wird.

*hust*

und bei diesem exklusiv test - kann man sich sicher sein, dass es gekauft wurde. schaut euch die eindrücke in der 3 level demo (basiert darauf der test?) von eurogamer weiter oben an. das spiel würde in dem zustand nichtmal 80 punkte bekommen.

ich warte erstmal ab, ich glaube nicht, dass die großzahl an reviews eine solche wertung vergeben wird.
 
PSN-Name: Elbareon
#64
Natürlich mal noch abwarten, aber einem schlechten Spiel 90% zu verpassen können die auch nicht..., hoffe ich zumindest mal...

Noch steht Driv3r bei mir mit ganz oben auf der Liste...
 

Planet

50% water, 50% air, the glass is always full!
PSN-Name: PlanetJumble
#65
Diese Fehlbewertungen liegen oft auch daran dass Zeitschriften versuchen auf das versprochene fertige Produkt "hochzurechnen". Da sagt der Hersteller diese und diese Bugs machen wir noch raus und dieses und jenes Feature bauen wir noch ein. Und dann schätzen die halt ab wie das dann sein würde.

Problem ist nur, oft wurde dann zur fertigen Version einfach doch gar nichts mehr geändert. Meist nicht mal weil das Entwicklungsteam zu faul oder zu dumm war, sondern weil der Publisher (= Geldgeber) einfach ein Machtwort eingelegt hat ("los raus damit, wird sich schon gut genug verkaufen!")...
 
PSN-Name: Elbareon
#67
In der nächsten Gamepro und Maniac wird man ja schon mal sehen, wie die Wertungsrichtung für unseren Raum ausfällt..., aber ich glaube, ich hole es mir auf jeden Fall, selbst wenn es da nicht sooo toll abschneiden würde..., dass muß ich einfach haben. :D
 
#68
Original von Pry

In der nächsten Gamepro und Maniac wird man ja schon mal sehen, wie die Wertungsrichtung für unseren Raum ausfällt..., aber ich glaube, ich hole es mir auf jeden Fall, selbst wenn es da nicht sooo toll abschneiden würde..., dass muß ich einfach haben. :D
Genauso wird es bei mir auch sein. Ich habe mir das Spiel eh schon vorbestellt und warte nun sehnsüchtig darauf, das es geliefert wird! :karotte:
Aber ich denke mal, die Tests werden nicht so schlecht sein! :wink:
 

Planet

50% water, 50% air, the glass is always full!
PSN-Name: PlanetJumble
#71
Überraschen ist ganz schlecht, bisher habe ich nicht einmal erlebt dass ein Produkt welches bis zum Verkaufstag verhüllt geblieben ist keine groben Schnitzer hatte! :|

Naja, wenn es hart auf hart kommt machen die einen Patch, der heisst dann Driver 4 und kommt 2005... *duck* :twisted:
 
#72
Original von Cpt.Planet

Überraschen ist ganz schlecht, bisher habe ich nicht einmal erlebt dass ein Produkt welches bis zum Verkaufstag verhüllt geblieben ist keine groben Schnitzer hatte! :|

Naja, wenn es hart auf hart kommt machen die einen Patch, der heisst dann Driver 4 und kommt 2005... *duck* :twisted:
Hoffen wir mal, das das ein super Game wird! Sonst: :wall: und das gibts für den Hersteller (Atary glaub ich :wink: ) :ugly:
 
#73
Original von ZockFreak

Original von Cpt.Planet

Überraschen ist ganz schlecht, bisher habe ich nicht einmal erlebt dass ein Produkt welches bis zum Verkaufstag verhüllt geblieben ist keine groben Schnitzer hatte! :|

Naja, wenn es hart auf hart kommt machen die einen Patch, der heisst dann Driver 4 und kommt 2005... *duck* :twisted:
Hoffen wir mal, das das ein super Game wird! Sonst: :wall: und das gibts für den Hersteller (Atary glaub ich :wink: ) :ugly:
[klugscheissmodus ON]Bist hier Mod und weisst nicht, wie man Atari schreibt? :D ;)
Ausserdem ist nicht Atari der Hersteller, sonder nur der Publsiher ;) ;) ;)[/klugscheissmodus OFF]

Nichts für Ungut ;)
 

.ram

Editor in Chief
Team-Mitglied
PSN-Name: dethforce
#77
Driv3r Review from GameRadar

Price: TBC
Formats: PS2, Xbox, PC
Players: 1
Developer: Reflections
Publisher: Atari
Out: (PS2) July 2


After years in hiding can Atari's old stager reclaim its turf from GTA: Vice City? The gloves are off...

It's a stifling hot afternoon in the middle of July. You're stuck in traffic, and you're trying your hardest not to look at the man in the car next to you dredging his ears with a biro. Then, a bus pulls up full of shrieking children and two of them start singing Westlife songs very loudly. Finally, the snake of vehicles judders into motion and you leap on the accelerator, expecting to soar away from the hold-up. But no - the short-lived burst of motion quickly ends and you're back to square one. And the biro has entered the man's nose. Thankfully, Driv3r isn't entirely true to reality, and you can enjoy yourself in the streets without fear of running into road-hogging arseholes. And even if you do, you can just run them over. Or shoot them in the face.

The Driver games have always revolved around one thing and one thing only; nerve-gouging, chest-pumping car chases. Yes, there's some on-foot stuff to break up the driving, but we'll get to that later - Driv3r really shines like the sun when you're strapped into a rusty, fuel-sapping jalopy, careering through backstreets, skidding into coffee stands, crashing through storefronts and carving through lanes of traffic. You play as Tanner, the star of the previous two PSone games (this is the first on PS2) and, once again, while very much the lawman you operate very much above the law.

The city driving mechanic of the previous games returns and - as before - it's perfect. This is how a driving game should be - open cities, do-what-you-like gameplay and hundreds of pedestrians and other cars to get messy with. But, as always, there's the local constabulary to consider. There's a Frank Serpico around every corner waiting to flick on the sirens and bust your sorry ass. They're tenacious bastards too, making reckless lunges across busy intersections in a desperate attempt to wreck your motor. Knock a parking meter over and you'll be whumped into the nearest lamp post, and running a red light seems to attract the combined attention of the entire 53rd precinct. While this sounds like bags of fun, it actually detracts from the realism of the game. The law enforcement side of things feels slightly deranged; nudge past a squad car and you're suddenly America's most wanted.

The level of control lavished on your rides is definitely the highlight of the game. The thrill of chucking a monstrous 70s roadster with blancmange suspension around street corners defies lucid description. The thrum of the V8, the piercing whine of the tires - it's like something straight out of The French Connection. As a driving game, it's instantly appealing and immeasurably satisfying. And then there's the damage that makes for some stunning eye candy. Headlights shatter, bumpers come loose and swing around, side panels dent, windscreens burst - your wheels can even fall off. A frantic car chase quickly becomes an unflinching cacophony of twisted metal and shattered glass. The explosions are also a sight to behold. Roll a grenade under a vehicle and watch it soar into the air and plummet back to earth, piece by chargrilled piece.

Now the tricky bit. If Driv3r was ever going to seriously compete with the current kingpin, Vice City, it was going to have to implement some on-foot stuff; and Reflections have done just that - Tanner can escape the confines of his clunker and scurry around outside. Unfortunately, this is the weakest aspect of the game, BUT it is completely competent. Let's not get carried away. The on-foot bits work. They're all there. It feels like it should and you can do what you want to do but somehow he doesn't have the athletic grace of True Crime's Nick Kang, nor does he make use of cover like The Getaway's Mark Hammond. In fact the movement and feel is very much like an FPS game; he strafes, he shoots, he leaps, he swims. It's glaringly simple, it's not particularly clever, but at least it's all there. Hell, you can even flip the game into full FPS mode and barrel around like Doom - thereby negating the issues of character animation and object interaction entirely.

If you really want to see what Driv3r has to offer then indulge yourself in the film director mode. The incessantly militant police, malleable physics and photorealistic environments make for some cracking footage. Camera angles, motion blur and the speed of the action are the base options, but you'll have the most fun with the tripod camera. With this, you can hover around the city and place a camera pretty much anywhere you want; you can view the action from a rooftop, or zoom directly into a shattering crash, in slow motion, with bits of car flying everywhere. With patience, you can eventually piece together something truly spectacular and save it to your memory card for posterity.

Its myriad features and ingenuities build towards an incredible package. Driv3r really pushes the PS2 hardware to it's absolute limit. You can almost hear the poor little feller gasping for breath after a mammoth car chase. Hands down, the most visually pleasant city has to be Nice. From atop a cliff, you can look across a stunning seaside vista, picking out streets and buildings as the sun glints across the bonnet of your roadster. And let's not forget the day/dusk/night feature, instantly recognizable city landmarks and weather effects. Whether you're slewing the wrong way up a freeway or scattering pedestrians to cut across a marketplace, Driv3r looks the absolute berries at all times. The cutscenes are impressive, but that's inevitable given the ten bazillion dollar budget.

For an explanation of mission structure flip a few pages on - but as well as the main Undercover mode, there's a selection of single-player variations (or 'Driving Games') to indulge in. Survival simply involves surviving a never-ending onslaught of cops, Quick Chase pits you against a fleeing foe and there are several other modes to play around with that are ideal for staging moments to twiddle with in Director mode. There's also the obligatory Free Ride mode, that unwittingly has become one of the best things about the game. You're simply unleashed onto the city of your choice in the vehicle of your choice, at the time of your choice with the weather of your choice. Without the restrictions of a mission timer, you can bomb around, abusing the physics to your heart's content and performing awesome stunts to replay and direct later on.

So, Vice City fans, will you want to buy this? Well, Driv3r gets one up on Rockstar's classic in many respects; the damage is a million times more complex, the game looks a whole lot nicer and Tanner can swim. And if you thought pulling off ridiculous stunts was fun in GTA:VC, prepare to be dazzled by the possibilities presented by the complex physics in Driv3r - and you can direct the chaos from any angle, at any speed. It makes Vice City look like a videogame - a multi-award-winning classic videogame, but a mere approximation of a living breathing city rather than the 'real thing'. Driv3r is a very different beast. In comparison, Driv3r's po-faced plot fades into the background, the characters and missions blur as you sit through cutscenes not quite understanding who's doing what and why but the stunning cities, amazing scope for fun and superlative car handling save the day.

The result is that when you start Undercover mode (the main story game) there comes an initial period of disappointment. It just doesn't grip and entertain as immediately as Vice City, but keep playing, keep experimenting and go hunting for fun and you'll discover a different and immeasurably more complex game. It's easy to berate Driv3r as there are many small flaws - minor pop up, robotic pedestrians, the odd clipped animation frame - but that's the price of ambition. There's so much greatness and potential for entertainment awaiting you around every corner and within every smashable bit of set-piece scenery that it's the longer lasting, more impressive game. Once you've tasted Driv3r it's hard to go back...

Overall: 90%

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gekauftes review!

es wird mit keiner einzigen silbe auf die unzulänglichkeiten des spieles eingegangen, miese framerate, flimmern, wenig bevölkerung usw.

auch die vergleiche mit vice city sind viel zu wiet hergeholt - de rlook von driv3r mag realistischer aussehen, aber das spielgefühl wird wohl nach wie vor von gta vermittelt.
 
PSN-Name: Elbareon
#78
Übermorgen müßte es kommen, hab jetzt mal die PS2-Version bestellt, bin echt gespannt. Mir persönlich würde wohl schon der Freeride-Modus genügen, denn habe ich bei Teil 1 auch am meisten gespielt. Da werden Action-Filme gedreht, dass es nur so kracht... :D
 
#79
Ja,der Freie Fahrt Modus ist wirklich ziemlich geil.Vor allem das Schadensmodell ist so schön realistisch,da macht das Zerlegen wirklich richtig Spass.Besonders gut ist auch dass man im Freie Fahrt Modus alle Waffen von Anfang an bekommt die man schon im Undercover Modus erspielt hat.
 
#80
Original von Rentner

Ja,der Freie Fahrt Modus ist wirklich ziemlich geil.Vor allem das Schadensmodell ist so schön realistisch,da macht das Zerlegen wirklich richtig Spass.Besonders gut ist auch dass man im Freie Fahrt Modus alle Waffen von Anfang an bekommt die man schon im Undercover Modus erspielt hat.
@Pry: Rentner redet deshalb so, weil er, wie ich und alle anderen die bei www.spielegrotte.de bestellt haben, es schon gestern erhalten haben! :D Ich finde es auch super! Nur im Undercover-Modus etwas zu schwer! Freie Fahrt habe ich erst einmal (als erstes zum Antesten) gespielt! Alles in Allem ist Driv3r ein geiles Game! :wink: :!:
 
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