PlayStation Vita

Andy

Moderator
Team-Mitglied
PSN-Name: Andy1985
Die Standard Mail hab ich noch nicht bekommen, aber dafür eine andere^^

Hab gestern das Österreich Team gleich direkt angeschrieben :)

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Sie haben uns bezüglich der Installation von LittleBigPlanet™ auf Ihrer PlayStation Vita kontaktiert. Das vorhandene Problem ist bekannt, und allen Kunden die den Download vorgenommen haben, wird in den nächsten Tagen der für den Download berechnete Betrag, dem PlayStation Account wieder gutgeschrieben, so dass Sie den Download erneut vornehmen können. Wir bedanken uns für Ihre Geduld und Ihr Verständnis.

ACHTUNG: Wenn Sie auf unsere Mails antworten, senden Sie bitte stets den gesamten Inhalt der empfangenen Mail mit zurück (nicht als Anlage!) und setzen Sie Ihre Antwort unbedingt an den Anfang Ihrer Mail. Vielen Dank!
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Persona 4: Golden - the enhanced Vita version of 2008's cult-favourite dungeon-crawling RPG/high school sim - is coming to North America on 20th November, publisher Atlus has announced on the US PlayStation Blog.

Furthermore, it won't be region-locked.
"Only English text and an English dub are available," said Atlus manager of public relations and sales Aram Jabbari. "We are very aware of many fans' interest in dual language audio, but it is not possible in every project."
http://www.eurogamer.net/articles/2...elease-date-set-for-november-in-north-america
In Europa im Frühjar.

Lizenzkosten:
We’ve had projects where the cost of licensing the original audio was GREATER than the ENTIRE cost of the new English dub. Rest assured that if it was just a hurdle-free “small price,” you’d see the option on more of our titles.
http://blog.us.playstation.com/2012/09/21/persona-4-golden-set-for-november-20th-on-ps-vita/
 
Mir reicht englisch, aber blöd ist es schon dass sie existierenden Content nicht nutzen können / wollen.



[ame]http://www.youtube.com/watch?v=FX8zLSFhI0Q[/ame]
http://www.onpsx.de/news.php?id=38138

~sweetjesus~

Da brauch ich kein MH mehr...


crysmopompas sagte:
Problem: Das macht keinen guten Eindruck, erst recht nicht wenn das regelmäßg dort steht.
Bei den Vita DLs an sich ist noch nicht so viel schief gegangen. Nicht vergessen, ist im Grunde der erste Versuch von Sony (bzw. im Prinzip allen Konsolenherstellern) alle Retailspiele zeitgleich auch in den Store zu stellen.
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: verrückt
mal eine kleine frage:
habe nun mehrere karten(ebay mehrere 4er und 8er für paar cents bekommen)
kann ich nun auf jeder einen anderen account haben und einfach wechseln und muss dann nur eine systemwiederherstellung ohne formatierung machen?
oder gibts da sonst probleme?
will halt zb für zukunftigen japano dlc eine japan karte für meine games dort haben.
2.: wird der account irgendwie dann auf der karte vermerkt,oder muss ich mir merken welche karte zu welchem account gehört?
 

Andy

Moderator
Team-Mitglied
PSN-Name: Andy1985
Ich habs zwar nicht getestet aber es scheint so!

Vor der FW hat es gereicht die PSVita zu reseten, man konnte die alte Karte behalten.
Nach der FW hat die Vita erkannt, dass es sich um einen anderen Account auf der Karte handelt.

Die Karte merkt sich nicht den Account, nur die Spiele. Also wirst du diesen immer wieder neu erstellen müssen.
 
Zuletzt editiert:
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: verrückt
ok danke^^sprich ich schreib mir besser auf jede karte welcher account drauf ist :D
finds nun auch nich so schlimm,man konnte doch bestimmt eh keine inhalte verwenden die zu einem anderen account gehören,oder?
so hat man mit verschiedenen karten wenigstens eine grobe übersicht und etwas ordnung :)
 

Greek God

Dynamic Entry into Ark Blast
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: Greek-God88
Spielt gerade: Cold Steel
Phantasy Star Online 2 Vita Version Cross-Play And Other Features Detailed

PC/Vita cross-play:

While PC players and PlayStation Vita players will be able to play together, only certain blocks on a server (called “ships”) will be designated for cross-play. As illustrated in the image above, green blocks are PC + Vita, while everything else is PC-only. However, team chat will be viewable regardless of which block you’re in.



Free-to-play and online-only:

Just like the PC version of the game, the PlayStation Vita version will be completely free to download and play, and will be an online-only game. You will be able to download the game from the PlayStation Store when it releases.



One account per memory card:

Since PlayStation Network accounts are tied to Vita memory cards, you will only be able to have a single account per memory card. If you want to create multiple characters under the same account, you can pay Arks Cash to avail this service.



A beta is in consideration for the PlayStation Vita version of Phantasy Star Online 2, but a timeframe for the same has not been announced yet.
http://www.siliconera.com/2012/09/2...rsion-cross-play-and-other-features-detailed/



~megusta~
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
Hat Sony intern die Herausforderung angenommen die kommenden Vita-Bundle so unattraktiv wie nur möglich zu gestalten?
Zumind. CoD Black Ops dec. wird im Vita-Bundle nur als DL-Code beiliegen (und wenn ich mich nicht irre, habe ich ähnliches schon von den anderen Bundles gelesen) samt einer 4GB Karte, die dann auch schön brav mind. zur Hälfte voll sein dürfte.

Das einzige was Sony mit den Bundlen und den Cross-Buy Sachen anscheinend bewirken will, ist ein steigender Verkauf der Vita-Speicherkarten.
Muss ja eine Goldgrube sein, wenn man dadurch das Bundle unattraktiver macht.
Quelle
 

Greek God

Dynamic Entry into Ark Blast
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: Greek-God88
Spielt gerade: Cold Steel
Rainbow Moon headed to Vita in 2013 following “hundreds” of requests

Rainbow Moon is on the long road to release on Vita as EastAsiaSoft kick off development of a portable version of the PlayStation Network exclusive RPG.




EastAsiaSoft’s Nils Ngai told IGN that the company has been toying with the idea of a port for some time, and feels the success of JRPGs on PSP is likely to carry over to the Vita. Moreover, the fans demanded it.

“The final decision to bring Rainbow Moon to PS Vita was made because of the game’s success on the PlayStation 3 and really strong user feedback. During the last couple of months we have received hundreds of requests, which ultimately influenced our decision,” he said.

The Vita release is intended to be a direct port, but EastAsiaSoft is looking for opportunities to use the portable console’s features, like Cross Save.

“Transferring your save between the PS3 and the PS Vita is an awesome feature and it’s a perfect fit for content heavy games like Rainbow Moon,” Ngai noted.

“Having said that we just recently started development and at the moment we are only focusing on the game’s port, which is actually a lot more work than most people might assume.”

EastAsiaSoft expect the port to release in 2013 and hasn’t made a decision regarding price – although it knows it can’t afford to implement a Cross Buy scheme.

“I know there are a few mainly first party releases that can afford to bundle both games together in one release but unfortunately this won’t be possible for us. Because we aren’t using any third party engine or framework that was already designed to work on both platforms, we estimate that it will take us roughly nine months to port Rainbow Moon to the PS Vita, which is a very substantial amount of time,” Ngai said.

“Although we can’t afford to do a completely free download for all buyers of the PS3 game, we are definitively looking into discounted options for customers that wish to purchase both release versions at the same time. We won’t be charging double the price if you want to buy both releases at the same time.”

Rainbow Moon was the best selling PSN game of its launch month.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=s8b9LGPLXBg[/ame]
 
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
PSN-Name: AngelVsMadman
:kopfkratz:

Als Spiele auf Handys noch aus Snake und zig Tetris-Kopien bestanden, haben ihnen die Publisher sogar im Westen vergleichsweise die Tür eingetreten, um nichtoptimierte Ports abzuliefern und jetzt wo man man eine schier unglaubliche Userbase bei Smartphone hat (und dort auch die Ports nix können müssen) ist man verwundert, dass Publisher nicht besonders heiß drauf sind, Zeit und Geld für PS3-nähere Spiele oder Ports zu verschwenden?

Sony hat sogar eine Mobile-Abteilung, da sollte man eigentlich weniger überrascht sein als Nitendo, dass der Markt nicht mehr so angegangen werden kann wie noch vor 5 Jahren.

Wobei bei SCEE und SCEA scheint man ja trotzdem um 3rds bemüht, während man in Japan noch immer überrascht ist und bei 3rds einen auf "wer will mich?" macht.
 

crysmopompas

I am a bot ¯\_(ツ)_/¯
systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems, systems
Spielt gerade: GT7 | 60fps FTW
Interview zur neuen PS3 und der PSV
We're certainly seeing download use with the Vita is a significant part of overall usage as a percentage of total volume - bigger than on PS3 actually.
However the majority is still bought physically in store. Should we have bigger memory sizes? It's a good prompt. We did introduce shortly after launch the 16GB. I know there is a 32GB model in other territories. We should probably have a closer look at that to be honest and see should we get hold of the 32GB.
PS3 Core-Games:
For the core gamer we will align ourselves quite closely with third parties this Christmas rather than having so much ourselves, but we do next year.
Über 3D:
Consumers decide how relevant it is. It's fair to say consumers have decided it's not hugely important at this time.
http://www.eurogamer.net/articles/2...the-decline-of-3d-and-the-threat-of-the-wii-u
 
Top