Z.H.P.: Unlosing Ranger vs. Darkdeath Evilman

PSN-Name: Mekuri-TD
Spielt gerade: PS Vita
#1

Entwickler: NIS
Only for Playstation Portable UMD / Auch in digitalen Form für die PSP herunterladbar
Genre: Dungeon-Crawler Hardcore/RPG
Anzahl der Spieler: 1
11.03.2010 Japan
26.10.2010 US
03.11.2010 EU




Nippon Ichi Software, the crew that brought us the Disgaea series, delivers another pleasant role-playing games into the hands of clamoring fans.
Demon General: Darkdeath Evilman kidnapped a baby dubbed “Super Baby” in order to lure the Unlosing Ranger into a battle.
In true heroic form the Unlosing Ranger dashes from his home after oversleeping and is subsequently hit by a car.
Zettai Hero Project: Unlosing Ranger vs. Darkdeath Evilman is a fairly whimsical title which places the player in control of a reluctant, innocent bystander who just witnessed the death of the true Unlosing Ranger.Unfortunately, without the vast amount of hero training your character is little more than a cosplayer which results in a proper thrashing by Darkdeath Evilman. The game is not over, despite this humiliating defeat, as you awake on Bizarro Earth. Your character is forced to partake in hero training administered by Etranger, an instructor, and a “guardian spirit” named Pirohiko in order to become a true hero.
http://gameinterface.net/?p=12928



Der Awesome Trailer dazu [ame]http://www.youtube.com/watch?v=cXza8gFBTXg&feature=player_embedded[/ame]
 
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PSN-Name: Mekuri-TD
Spielt gerade: PS Vita
#6
Also ich habs aus dem US und habe schon ein paar Stunden drauf. Im ersten Dungeon, dass '' Dungeon even a monkey can beat'' heist, bin ich mindestens 5-6 mal gestorben xD Aber das ist ja der Sinn des Spiels: zu sterben und wieder von Lvl 1 anzufangen. Man behällt die Stats nur man spielt wieder von Lvl 1 und kann die Stats weiter aufbauen ^^In Dungeons findet man Waffen für die linke und rechte Hand, kopfbedeckungen und Schuhe usw. die eigene spezial Attacken und effekte haben. Ich glaube man schaltet weitere spezial attacken frei wenn man 2 bestimmte waffen trägt. Wenn man stirbt verliert man das ganze Inventar was ich aber nicht so schlimm finde, da man wirklich gute sachen in der Truhe aufbewahren kann und es gibt viele Wege die Sachen zu sichern oder zurückzubekommen :D Das Speichern finde ich ein bishen nervig, da man wenn man verliert und sein Spielstand lädt um sein Fehler zu korigieren wieder lvl 1 ist xDD So wollen die wahrscheinlich das zu weit hochleveln verhindern :D Bis jetzt gefällt es mir sehr, da das typische Humor enthalten ist und man einfach Spaß am entdecken von Items, Angriffen und neuen Features hat. Bin schon im 4. Kapitel und es werden immer wieder neue Features vorgestellt :P
Edit : Das Spiel ist so ähnlich wie Disgaea aufgebaut. Der Story Modus ist in Missionen gegliedert die man von der Hauptwelt aus betretet. In der Hauptwelt sind die Shops, eigene Gebäude usw. :D
 
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Greek God

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#7
Cool hört sich gut an^^
sag mal Merkuri@ wie genau funz das Kampfsystem da ?
hektisch /rundenbasiert?(
wie lerne ich skills?
wie greift mann an?

ja ich nerve XD
 
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PSN-Name: Mekuri-TD
Spielt gerade: PS Vita
#8
Man bewegt sich auf einer Map wie in Disgaea, nur man läuft in echtzeit herum. Man hat einen Energiebalken(100 Einheiten) der sich bei jedem 2-3 Schritt um 1 Einheit leert. Wenn man etwas über sich hällt dann verschwindeg mit jedem Schritt eine Einheit. Wenn es 0 erreicht dann verhungert man und mit jedem Schritt sinken die HP. Spezial Attacken verbrauchen ebenfals was von der Energieleiste. Man füllt sie auf in dem man fleisch isst das man findet :D Wenn man ein Schritt macht, bewegt sich der Gegner auch einen Schritt. Also man kann schon sagen das es rundenbasierend ist. Man greift an, der Gegner greift an usw. Die Gegner haben auch einen Radius in dem sie dich entdecken können, der aber immer sichtbar ist. Wenn man in den Radius tritt verfolgen sie dich bis man schwarz wird xDD Um die Spezialattacken zu aktivieren braucht man 2 runden da man erstmal castet und dann einsetzt. Die Spezialangriffe der Gegner kann man mit der block taste komplett abwehren da die gegner ebenfals 2 runden brauchen um ein Spell einzusetzen. Sonst gibt es noch eine Menge an Tutorial zu machen um die gesammte Spielmchanick kennenzlernen.
Edit: wenn man es erstmal raushat dann läuft man durch das Dungeon und verkloppt alles was sich einem in den weg stellt :D Es geht ziemlich zügig voran man läuft zum gegner 1-2 schläge ist er tot und dann zum nächtem. Die haben ja schon gesagt das man viel durch die dungeons grinden muss um in der Story weiterzukommen :D
Edit 2 Immer wenn man eine waffe aufhebt hat man den Skill der waffe und wenn die kaputtgeht, dann hast du nur faustkampf :D Bis jetzt habe ich aber schon 3 Eigene Skills die die durch die Story vorgegeben sind. Wenn man ein Dungeon abschliest dann lernt man i-wie etwas dazu, wie man ein richtiger held wird. Z.b gerechtigkeitsschlag ist dann dein eigener skill den du immer benutzen kannst da du die wahre bedeutung von gerechtigkeit im letztem dungeon erfahren hast :ugly: Der skill war jetzt erfunden aber so ähnlich ist es :D
 
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PSN-Name: Mekuri-TD
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#10
Aber es lohnt sich, da man das Spiel über 40 MILLIONEN MAL SPIELEN KANN !!! xDD
Allein was mich stört ist das die Hauptfigur auser dem ... und dem *tropfen* nichts sagt und immer befehle von so Leuten erhällt :P Der scheint nicht wirklich daran intersiert zu sein die Welt zu retten xD Der hatte nur Pech zufällig am falschem Ort zu sein :D
 

Greek God

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#11
ja die Disgaea Devs machen ihre game-storys immer bischen schräg ^^
deswegen liebt mann sie ja und das verrückte gameplay:D
*schaut sich trailer nochmal an* :lol:
 
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Greek God

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#12
Dengeki Index Dungeon - powerlevelling guide

REQUIREMENTS

First, you'll need to have the Index Dungeon unlocked. (duh) Set your caravan to around floor 15 or so then jump down the Mastery Dungeon and hope that your excavator has a dengeki ticket. Next, you'll need the following items:

Silk Hat - use this ONLY when you've cloned 10 zombies already. Unequip it when fusing to avoid COND decrease. Might want to bring extras just in case.
Curse Band - use this in the first few floors to slip past enemies while looking for the proper grind area.
Gas Mask - once you're done grinding, this will protect you from poison fields left by the snake ladies.

Bring a couple of meats, a few potions and 1 or 2 weapons as well. I'll leave the facilities up to you.

PREPARATION

Have the cape and Curse Band equipped. The zombies start appearing on the 2nd floor, so rush through the enemies (curse band helps) and find the stairs. On the 2nd floor, you'll want to find an area that resembles this diagram:

Q Q Q Q Q Q
Q Q Q < Q Q
Q Q Q Q Q Q
Q Q Q Q Q Q
Q = = = = = =

Q - free space
< - mirror facing left
= - clear straight path exitting the area (preferably towards the stairs)

This is just a recommendation. The most important thing is to have at least 2 free walkable spaces all around the mirror. If you can't find one, head to the next floor. Just hope that you find one early since zombies disappear in the later floors. I suggest backing up your savefile before entering the dungeon just in case you don't get the proper area. When you have it, find a random zombie and carry it in. Next is the cloning method:

CLONING to 10

You'll want to clone until you have a total of 10 zombies. I know 15 is the best amount since you'll be attacking infinitely but you'll have a very hard time fusing the zombies properly. Though 11 works just fine, 10 is foolproof especially when the zombies don't cooperate. Here's your diagram:

X Q T Q Q Q
X D M < Q Q
X B H K Q Q
X Q Q Q Q Q
X = = = = = =

Q - free space
< - mirror facing left
= - exit path

IMPORTANT: make sure you can consistently OHKO a zombie before you start cloning. The best way to know when you're ready is if you can OHKO them naked. (no equips)

1. Position yourself at point H then throw the zombie on point K, which is right next to the mirror's side.
2. Lift the zombie from point K, throw it onto point T. Without leaving point H, wait for the zombie to walk toward you to point M.
3. On point M, the mirror will duplicate it, creating a zombie on point D. Lift the zombie at point M and throw it onto point K. Kill it.
4. By now, the duplicated zombie would've either moved to point M or B. In any case, lift and throw it onto point K then kill it.
5. Stay at point H and attack the air for a while until a zombie revives facing AWAY from you, then move to point B.
6. Walk along row X for 15 turns. Now you've reset the other zombie's revive cycles, allowing them to revive one after the other.
7. Move back to point H and kill zombies until the last one revives.
8. Repeat steps 2-7 until you have a total of 10 zombies on point K.

It's important to walk for 15 turns outside of a newly revived zombie's view to reset all of the zombies' revive cycles. This will make sure that there are no gaps inbetween zombie revives. You can also take this time to grab items and such. Holding O speeds up the movement and prevents item pick-ups. This is nifty for walking around the floor littered with stuff.

Assuming you can OHKO each zombie, you will have 5 free turns after each 10 zombie interval. Don't forget to use Unlosing LDF whenever possible, but make sure you use it during the 5 free turns
FUSING

This part needs a little experimentation depending on how good your stats are. My method fuses 2 zombies of the same level, thus doubling their level and boosting their stats by quite alot. To have a rough idea on when you should start fusing, you should first be able to OHKO zombies for more than 3 times their HP with a 0% cond weapon. Now for the fusing process:

X Q T Q Q Q
X D M < Q Q
X B H K Q Q
X Q Q Q Q Q
X = = = = = =

Q - free space
< - mirror facing left
= - exit path

1. You have 10 zombies on point K. After the 5 free turns, kill zombie#1 to 9.
2. When zombie#10 revives, lift and throw it onto point M to duplicate it. After the zombie's turn, it will fuse.
3. Lift the newly fused zombie at point M and toss it onto point K. Kill it.
4. You will have 1 free turn before zombie#1 revives.
5. Kill zombies until one of them revives facing away from you, then move back to point B and walk across row X for 15 turns to reset all the zombies' revive cycles. Now you'll need to "prepare" the next zombie to fuse by making him zombie#10
6. Using the Menu->Enemies option, find a zombie that hasn't been fused yet, and kill it. (i.e. 5 zombies are lv10 while 5 are lv5. Kill a lv5 one) If the NEXT zombie revives facing away from you, then proceed to the next step. If not, repeat this entire step.
7. You've killed a non-fused zombie, and the next one in line is facing away from you. Move back to point B then walk along row X for 15 turns. Since you reset the cycle, the current zombie standing becomes #1, while the non-fused one that you killed earlier became #10.
8. Repeat steps 1-7 until you've fused all non-fused zombies and equalized their levels.

If you suddenly can't OHKO the newly-fused zombie, STOP fusing! Equip a Curse Hand (you'll see alot of them around you) to boost your SAT and take off your Silk Hat while you're at it. Resume fusing ONLY after you can OHKO consistently. (again, with a 0% COND weapon to be sure)

FINISHING UP (and some notes)

Early on, the levels are a bit slow going at about 2 levels per 10 kills. Later on though the exp gain from zombies grows substantially. As an example, I was getting 3-4 levels per 10 kills at lv600+ fighting against lv480 zombies. Once you reach the desired level, wait for a zombie to revive facing away from you then take the exit. Wear your Gas Mask so that the poison fields won't wittle your ungodly HP down. Take the caravan exit or simply clear the dungeon to get your total levels.

btw, whenever i say "walk along row X", i simply mean walk on spaces outside of the (faced away) zombie's view range. Some layouts won't have an entire row 2 spaces behind you so i thought i'd point that out.

Hope this helps.

Hab das game zwar noch nich,dachte aber das wär ziemlich nützlich^^
 

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#18
Haha^^
Um ehrlich zu sein hatte ich anfangs noch bedenken wegen dieser Ausdauer Geschichte (EN)
Aber ich bin positiv überrascht macht sehr viel spaß! GoW wird wohl warten müssen:p

du sag mal..
ob ich jetzt den Dungeon schaffe oder dabei drauf gehe kann egal sein oder
bzl. der Level up? (ok equip ist weg)
 
PSN-Name: Mekuri-TD
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#19
Auch wenn du das Dungeon schafst, bist du automatisch lvl 1. Es wir aber festgehalten was dein Gesamtlvl ist :D Ja mit Items ist es sone Sache, wenn man eins mag dann verteckt man den in der Truhe damit der net verloren geht . Kann den aber net nutzen xD Hatte letztens pech, dass ich meine waffe upgegradet hab, war total übermutig und wurde schnell besiegt :(
 

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#20
Ich bin mit n Prinny verheiratet:ugly:
btw ich hab dem jetzt schon 4500 WP gegeben damit ich mehr Items tragen kann, aber irgendwie tut sich nichts..?
Edit: jetzt habe ichs kapiert^^

Bin Lv 103
 
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