PlayStationVR - This is the future

Planet

50% water, 50% air, the glass is always full!
PSN-Name: PlanetJumble
Gizmag ist kein Fan von Move...

We were psyched for our first demo, Golem. The game has an awesome premise: you're a little girl who can't use her legs, but who, from her own bed, can telepathically take control of small dolls and giant golems battling in fantastic worlds. When you become the golem, the game is essentially Mike Tyson's Punch Out, as you engage in one-on-one battles, blocking enemy attacks and countering with your own attacks (using the huge sword in your hand).

But when I went to counter my opponents' moves, the controller didn't respond well at all. Tracking was inaccurate and inconsistent. It sorta swung in the general direction I was aiming (most of the time) but it couldn't track speed with any reliability (so you're left swinging the controller in slow motion) and has way too low an overall accuracy no matter how quickly you move the controllers. This is last-gen tech that has no business being part of a flagship first-gen VR headset.

Another example: Job Simulator. This game has been a favorite of ours on both the Rift and Vive, as you use their respective motion controllers to manipulate objects in virtual workspaces. The PSVR version, though, was the first time when the tech got in the way of the game. I'd reach out to grab a stapler on the desk in front of me and suddenly the virtual hand would fly up in the air, two feet above my head.
Hat bisher noch niemand so berichtet, im Gegenteil. Vielleicht gab es da ein technisches Problem speziell bei denen? Lichtverhältnisse?
 
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PSN-Name: EGOKill3r
Spielt gerade: RDR, Atomic Heart..
Oh man nicht dieser Crap schon wieder. Wenn EVE: Valkyrie kein richtiges Spiel für dich ist, dann weiß ich auch nicht. Und dann diese dämliche Haltung gegenüber Indie-Spielen.
Na hör doch auf, bis auf EVE, das Driveclub Addon und vielleicht Battlefront?! kommt nichts gescheites in meinen Augen. Ich will euch das VR Zeug ja nicht schlecht reden, aber für mich wird das genau so ein Flop wie 3D.

Übrigens hat auch die Finale Co-Prozessor-Box einen Lüfter, anders als von Sony noch vor kurzem behauptet.

 

crack-king

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Team-Mitglied
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Ace Combat 7? Gran Turismo Sport? RIGS? Das direkt zum Start nicht 50 AAA Spiele vom Budget eines GTA 5 bereitstehen werden, sollte niemanden überraschen. Es gibt dafür aber

a) genug Spiele (50 bis zum Ende des Jahres)
b) eine gute Auswahl von allem. Paar AAA Spiele, paar kleinere Games mit kürzerer Spielzeit, paar spezielle Erfahrungen etc.

Ich weiß echt nicht was du dir da erhofft hast. Realistisch waren diese Hoffnungen aber offenbar nicht.
 
[Move](...)

Hat bisher noch niemand so berichtet, im Gegenteil. Vielleicht gab es da ein technisches Problem speziell bei denen? Lichtverhältnisse?
1. Liegt möglicherweise an dem Spiel. Dass man mit 20 m/s zuschlagen muss wäre von den Entwicklern garantiert nicht gewollt. Ist halt die Frage was für ihn langsame Bewegungen sind. Man steuert halt einen relativ trägen Golem. Wenn man dann die maximale Beschleunigung erreicht würde das natürlich suboptimal wirken und man verliert Präzision.
2. Das ist ohne Interferenzen eigentlich gar nicht möglich ~hmm~

Aber wer so einen "Brief" am Ende verfasst hat mit Journalismus sowieso nicht viel am Hut.
 

FlyingUberHuzo

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PSN-Name: nazcape
Spielt gerade: Nioh2 - MHW:Iceborne
Wie ich zu arm für PS VR bin und einfach zu uncool für einen VR-atar Hypewagon...

:(

---------- Beitrag um 20:21 Uhr hinzugefügt ---------- Vorheriger Beitrag um 20:17 Uhr ----------

Hat es eigentlich jemand schon gepostet was die kleine Box da alles anstellt?

So here's the breakdown on what tasks the device does actually carry out:

  • It carries out object-based 3D audio processing ("really good and important to VR").
  • it displays the social screen - undistorting the VR output for display on TV. Quality is lost in this process, so it scales the image up and crops it so you don't see edges.
  • "Separate mode" - a completely separate audio and video stream you can send over to TV, as opposed to the mirrored social screen. It's sent compressed to the PU and then uncompressed by the device and sent to the screen. We're told that this was "an innovation that came quite late" in the development of the system.
  • It displays PS4's system software interface in cinematic mode, handling the display of traditional 2D content.
 
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