[Killzone 2] Killzone 2

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#81
Original von pox
Hat eigentlich jemand Teil 1 gespielt?
Wenn ja - Wie war die Story?
Und - Habt ihr vllt. einen Link zu einem Test oder einer Seite wo man was über die Story erfährt.
Oder ist die Story bei Killzone nur nebensächlich ?(
Ich habe die Collectors Edition von diesem Schrottgame. Die Story ist nebensächlich.

Wenn du dich mehr für das game interessierts:

http://www.killzonegame.com/
 
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PSN-Name: wesker85
Spielt gerade: The Last of Us
#86
Ich fand Killzone gar nicht mal so schlecht. Es ist zwar kein Meisterwerk, aber ein solider Ego Shooter, und gehört immer noch zu den besten Ps2 Egoshootern. Obwohl die Ps2 sowieso nicht die beste Ego Shooter Konsole ist. Ego Shooter habe ich lieber auf meiner Xbox 1 gezockt.
 
#90
The highly-anticipated PlayStation 3 sequel to Guerilla Game's Killzone is to be officially unveiled at next month's GDC, CVG has learned.

Well placed US sources have revealed to us that the flagship Sony shooter will be shown in full glory at the San Francisco event, perhaps even in the form of a playable demo.

As well as its high price point, the PS3 (like most consoles) has faced criticism for a lack of really high profile, compelling games which make it a 'must buy' and the big reveal of Killzone 2 will also form the spearhead for a raft of new PS3 game announcements at the show, which Sony hope will drive PS3 sales through the roof during the European launch and beyond in the big lead up to the all- important Christmas 2007 market.

SCE worldwide studios president Phil Harrison is also due to keynote at the event, which takes place on March 5 to 9.

Killzone 2 was previously shown in video form to an impressed audience at Sony's E3 2005 press conference, but the video was later revealed to be a pre-rendered cut-scene, and not in-game graphics.

CVG will of course bring you all further developments live from GDC next month, and hopefully get hands-on impressions with the game itself. Stay tuned.


Das hört sich doch schon viel besser an, als die news von gestern! Die GDC scheint für Sony ziemlich wichtig zu sein. Letztes Jahr haben sie auch schon Ratchet & Clank, God of War 2, Haevenly Sword, Motorstorm, Singstar, The Getaway, UT 3, Lair, Warhawk und 8 Days gezeigt, wovon nicht sehr viel an die Öffentlichkeit geraten ist. Hoffentlich wird sie dieses Jahr auch so gut!
 
#96
Sein wir doch mal ehrlich. Der E3 2005 Trailer ist doch schon so alt. Die Technik und das programmiewissen sind vorangeschritten während der Trailer sich logischerweise nicht verändert hat. Frage mich echt was an diesem 2005 Trailer im Jahre 2007 und 2008 nicht möglich wäre?
 
PSN-Name: Elbareon
#97
Na ja, der Motorstorm Trailer is au bald 2 Jahre alt und das Spiel sieht nicht so aus...

Allerdings stimmt es schon, Killzone war von der Grafik weniger "overtarget" wie der Motorstorm-Trailer... an dessen Herankommen ich bei Motorstorm 2 aber immer noch ausgehe...
 

Planet

50% water, 50% air, the glass is always full!
PSN-Name: PlanetJumble
#98
Es gibt gewisse Dinge, die nicht "automatisch" mit der Zeit eingeholt werden. Egal wie viel Programmiererfahrung man hat, zig Gigabytes an Texturen kann man nicht in Echtzeit verarbeiten. Und Echtzeit-RayTracing ist auch nur sehr rudimentär möglich.

So ist auch auf keiner derzeit erhältlichen (bzw. beim PC zusammenstellbaren) Maschine Toy Story in Echtzeit wirklich 1:1 machbar!

Ich würde mich nicht wundern, wenn Killzone 2 atemberaubend gut aussieht, aber exakt den Rendertrailer wird es nicht erreichen.
 
#99
Nein, die Qualität des Trailers werden wir sicherlich auch nicht in den nächsten zwei Jahren zu Gesicht bekommen. Warum? Tja, der Sprung derzeitig von der letzten bis zur aktuellen Generation war vor allem bei den Shooter nicht gerade überwältigend (ausgenommen HD). Gears of War sieht toll aus, ja, aber dennoch ist der Schritt nicht so groß. Um das mal zu verdeutlichen, sollten wir uns mal die GoW Engine anschauen. Diese ist ja die Unreal3 Engine, welche man auch in UT3 finden kann, wobei sich letzteres sogar noch besser für einen Vergleich eignet. Jeder kennt Unreal Tournament 2003 - welches ja uach in einer veränderten Form für die (der letzten Generation) Konsole erschienen ist. Wenn man nun UT2k3 mit UT3 grafisch vergleicht, dann wird man doch schnell sehn, dass sich da nicht so viel geändert hat: Doppelt so viele Polygone hier, noch ein paar neue Effekte da und damit hat sichs.

Ich glaube, man merkt schnell auf was ich hinaus will. Wenn man sich nun den Trailer, dann sieht man was anderes: Hier sind nicht doppelt so viele Polygone, nein, mehr als ein vielfaches. Und meiner Meinung nach sind die kleinen Dreieckchen die Zukunft. Jetzt braucht man noch Bump-, Normal- oder Parallaxmapping. Irgendwann, ja irgendwann wird das nicht mehr notwendig sein. Aber das dauert halt noch etwas^^

Und btw: Bei den Texturen wird sich nicht mehr viel ändern.Die, die man im Trailer sehen konnte (hab da noch einen Pic im Sinne), sind locker heute schon zu bewältigen.
 
Killzone Entwicklerinterview

Gamer.nl: After the glorious trailer from Killzone 3 on e3 2005, it has become very quiet around the game. How far is it in development, and what can we expect of the game?

Steven ter Heide: “I can't tell you anything about that. Developing from the game takes much time. People expect much, our goals are very high. We want to reach those.”

The trailer from e3 made great impressions, but it wasn't ingame. How will it be possible for you to impress gamers just as much as the trailer did?

“That's what we are currently working on. That's why it has been quiet around the game for quite a while, we will only show Killzone 3 when we are satisfied with it. One of the other impressive trailers on e3 2005, was Motorstorm. Everyone said that it wasn't possible to do such things ingame. But recent screenshots show how close those graphics are to the trailer. We wouldn't have made the trailer if we didn't think it was achievable."

Phil Harrison, boss from Sony Worldwide, said that the game will not release, until it exceeds the trailers expectations. Is that realistic from him?

“Is that realistic? I would say yes. He also said something like some aspects already exceed the trailer. We think the time to show the game has not been reached yet. But the goal from the trailer was that it would show a realistic image of the game.”

Harrison indeed said that certain aspects already exceed the trailer. Do you agree with him?

(After Long silence, but looking like the game will really be impressive) "What can I say? Looking to a trailer is of course always different than playing a game. But the possibilities on Playstation 3 are huge. Much is possible on this platform."


But flying airships? Helghast on fire? Brute action? How is this trailer compared to the gameplay?

“The impressions that the game will make, will be the same as the impressions that you got on the trailer."

About which aspects from Killzone (ps2) were you not satisfied with, and which improvements will Killzone 3 have?

“Many things that we did wrong, have been improved in Killzone Liberations: AI, Death animations and repeating speech from enemies. Other changes will mainly be in the first person aspect.”

What changes than?

“We want more variation in the game. The performance has to be improved as well, as that wasn't very good in Killzone (ps2) all the time"

Will killzone 3 be what Gears of War was for the 360? Thé shooter for the platform and a system seller?

“We certainly hope so, but that has to prove itself first. We certainly aim on it. We want to keep making better and better games, and Sony sees our potential. We certainly have our trust in it.”
 
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